اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رتبه اعتباری رولز رویس انگلیس کاهش یافت/ سقوط 10 درصدی سهام شرکت انگلیسی

مؤسسه S&P رتبه اعتباری رولز رویس انگلیس را کاهش داد که دلیل آن اختلال پیش آمده در حمل و نقل هوایی ناشی از شیوع ویروس کرونا، بوده است.

رتبه اعتباری رولز رویس انگلیس کاهش یافت/ سقوط 10 درصدی سهام شرکت انگلیسی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی،‌ مؤسسه رتبه بندی اس اند پورز (S&P) رتبه اعتباری شرکت تولید موتور هواپیمای رولز رویس انگلیس را کاهش داد و اعلام کرد این مسئله به دلیل اختلال پیش آمده در حمل و نقل بین‌المللی ناشی از شیوع ویروس کرونا، بوده است.

بر همین اساس رتبه شرکت رولز رویس BB به BBB کاهش یافته که این رتبه نشان می‌دهد رولز رویس مزیت سرمایه‌گذاری خود را از دست داده است.

با توجه به آنکه بخش قابل توجهی از ناوگان هوایی بین‌المللی در شرایط کنونی، زمین‌گیر شده‌اند چشم انداز کوتاه مدت پیش روی رولز رویس، اصلا امیدوار کننده نیست.

این موسسه در گزارش خود آورده است: اقدامات انجام شده برای کنترل شیوع کرونا از جمله اعمال سیاست‌های فاصله گذاری اجتماعی از سوی دولت‌های جهان، اعمال محدودیت در انجام مسافرت‌ها و الزام مردم برای ماندن در خانه، باعث شده است که به طور ناگهانی شاهد کاهش شدید تقاضا برای مسافرت‌های هوایی در جهان باشیم.

رولز رویس می‌گوید اقدامات جدی را برای بالا بردن سطح نقدینگی و کاهش هزینه‌های خود در راستای مقابله با تاثیرات کوتاه مدت این بحران بین‌المللی صورت داده است.

این شرکت اعلام کرده است: از دست دادن رتبه سطح سرمایه‌گذاری  مؤسسه S&P ناامید کننده بوده است.

هفته گذشته این شرکت بزرگ صنعت هوایی که موتورهای هواپیماهایی نظیر بوئینگ 787 و ایرباس 350 را تولید می‌کند  از برنامه خود برای اخراج 9 هزار نفر از کارمندان خود به خاطر بحران ناشی از شیوع کرونا، خبر داد.

اخراج این میزان کارمند معادل از دست رفتن 17 درصد از 52 هزار کارمند رولز رویس است.

در پی انتشار خبر کاهش رتبه اعتباری رولز رویس توسط مؤسسه S&P سهام این شرکت 10 درصد سقوط کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول