اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم | تداوم اعتراضات در آمریکا؛ «پورتلند»، «جورجیا» و «اوکلند» در آتش

شهرها و ایالتهای مختلف آمریکا کماکان در اعتراض به قتل یک سیاه پوست در این کشور صحنه درگیری مردم با نیروهای امنیتی است و در برخی شهرها وضعیت اضطراری اعلام شده است.

فیلم | تداوم اعتراضات در آمریکا؛ «پورتلند»، «جورجیا» و «اوکلند» در آتش

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اخبار دریافتی از آمریکا از تداوم هرج و مرج در برخی از شهرها و ایالات  این کشور از جمله «جورجیا» و «پورتلند» در شنبه بعد از ظهر  به وقت تهران حکایت دارد.

 فرماندار جورجیا به دنبال درخواست شهردار آتلانتا وضعیت اضطرای اعلام کرده و قصد دارد ۵۰۰ گارد ملی را برای کنترل شهر اعزام کند.

در پورتلند، بزرگ‌ترین شهر ایالت «اورگان» صدای تیراندازی شنیده می شود و ساختمان دادگستری این شهر از سوی معترضان به آتش کشیده شد. این در حالی است که برخی دیگر از کنترل مجدد این ساختمان از سوی نیروهای پلیس خبر می دهند. مردم معترض در این شهر برخی فروشگاه‌های شرکت «اپل» را نیز غارت کردند.

 در «اوکلند» از شهرهای بزرگ ایالت کالیفرنیا نیز  اوضاع خارج از کنترل گزارش شده  و اخبار از غارت مراکز تجاری  حکایت دارد.

دوشنبه گذشته بود که یک این افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که افسر پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ این سیاه‌پوست منجر شد.

 اعتراضات به قتل دلخراش شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس، به سراسر این کشور بسط یافته و آن را به میدان جنگ و صحنه خشونت پلیس علیه شهروندان تبدیل کرده است. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول