اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم | روسیه بمب‌افکن‌ «بی‌-۱» آمریکا را رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه فیلمی از رهگیری بمب‌افکن‌ راهبردی «بی‌-۱ لنسر» آمریکا در نزدیکی حریم هوایی روسیه در منطقه دریای سیاه و بالتیک منتشر کرد.

فیلم | روسیه بمب‌افکن‌ «بی‌-۱» آمریکا را رهگیری کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که قدرت‌نمایی‌های آمریکا و روسیه در مناطق مختلف جهان از شرق اروپا تا قطب شمال ادامه دارد رسانه‌های روس فیلمی از اقدام جنگنده‌های این کشور در رهگیری بمب‌افکن راهبردی و مافوق صوت آمریکا در حریم هوایی دریای سیاه و بالتیک منتشر کردند.

به نوشته راشا تودی، جنگنده‌های روسیه بمب‌افکن‌های راهبردی «بی‌-۱ لنسر» را که به حریم هوایی روسیه در دریاهای بالتیک و سیاه نزدیک شده بودند، رهگیری کردند.

فیلمی که وزارت دفاع روسیه از رهگیری این بمب‌افکن راهبردی و مافوق صوت نیروی هوایی آمریکا منتشر کرده، پرواز «سوخو ۲۷ پی» و «سوخو ۳۰ اس ام» و مشایعت بمب‌افکن آمریکایی را نشان می‌دهد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، جنگنده‌ها روس در فاصله‌ای مناسب با بمب‌افکن‌های آمریکایی به پرواز درآمدند و این اقدام سبب شد که این بمب‌افکن‌ها مسیر حرکت خود را تغییر دهند و از حریم هوایی روسیه دور شوند.

طبق گزارش راشا تودی، «بمب‌افکن‌ها و هواپیماهای شناسایی آمریکا و همچنین هواپیماهای ناتو طی سال‌های اخیر به طور مرتب در نزدیکی مرزهای روسیه دیده شده‌اند».

این رسانه روس افزود: «مسکو این پروازها را تحریک آمیز می‌داند، پروازهایی که از سال ۲۰۱۴ و الحاق کریمه به روسیه و درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین تشدید شده است».

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول