اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خسارت ۶۹ میلیاردی به صنعت گردشگری کردستان

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: از اسفند سال گذشته تا پایان اردیبهشت امسال ۶۹ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شده است.

خسارت ۶۹ میلیاردی به صنعت گردشگری کردستان

گردشگری نقش مهمی در رشد تولید ناخالص داخلی کشورها دارد، کشورهایی مانند چین، آمریکا، ترکیه و ایتالیا بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی خود را از صنعت گردشگری بدست می‌آورند.

امروز به دلیل شیوع کرونا در جهان لطمات بسیاری به صنعت گردشگری جهان وارد شده است و آمار گردشگری در جهان به صفر رسیده است.

رشد جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۰ صفر شده و تولید ناخالص رشد منفی داشته است.

شیوع و گسترش بیماری کرونا علاوه بر تلفات جانی و پیامدهای بهداشتی و اجتماعی به ارکان اقتصاد جهان خسارت چشمگیری وارد کرده است و در این میان صنعت گردشگری از این آسیب‌ها مصون نمانده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا پایان اردیبهشت امسال ۶۹ میلیارد تومان به صنعت گردشگری استان خسارت وارد شده است.

اسماعیل مریوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: صنعت گردشگری امروز سهم بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی جهان را در برگرفته است.

کرونا و قرنطینه خانگی، لغو پروازها و ممنوعیت تردد در اماکن پرجمعیت به دلیل کرونا لطمات زیادی به صنعت گردشگری وارد کرد

 

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری و کشاورزی قطب توسعه استان کردستان محسوب می‌شود و نقش بالایی در رشد و توسعه و درآمدزایی استان دارد، اظهار کرد: کرونا و قرنطینه خانگی، لغو پروازها و ممنوعیت تردد در اماکن پرجمعیت به دلیل کرونا لطمات زیادی به صنعت گردشگری وارد کرده است و این امر سبب شده آمار گردشگری در کردستان به صفر رسیده است.

وی یادآورشد: اکنون صنعت گردشگری به دلیل کرونا در شرایط وخیمی به سر می‌برد و بسیاری از برنامه‌های توسعه‌ای را به تعویق انداخته است، امید است موج سفرهای پسا کرونا نوید بخش خوشی برای گردشگران بدنبال آورد.

وی با اشاره به بازشدن موزه‌ها و اماکن گردشگری، تاریخی گفت: علاقمندان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این اماکن  بازدید کنند.

کردستان از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است و هر ساله بانه، سنندج و مریوان میزبان ورود گردشگران داخلی و خارجی است

 

مریوانی میانگین اشغال تخت در سال گذشته در کردستان را قبل از شیوع کرونا ۶۸ درصد اعلام کرد و افزود: کردستان از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی برخوردار است و هر ساله شهرستان‌های بانه، سنندج و مریوان میزبان ورود گردشگران داخلی و خارجی است.

استان کردستان با داشتن یک ‌میلیون و ۶۱۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و صدها مکان تاریخی، طبیعی هر ساله جزء استان‌های گردشگرپذیر محسوب می‌شود.

بناهای تاریخی، موزه، عمارت خسروآباد، عمارت مشیر دیوان، عمارت آصف، حمام خان، پارک آبیدر از مکان‌های  گردشگری و دیدنی سنندج است.

کردستان دارای ۴۳ روستای هدف گردشگری است، ۱۳ روستا از این تعداد مصوب ملی است، تعداد تخت هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان سه هزار و ۴۶۵ تخت و تعداد ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در استان دایر است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول