اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

گروه‌های مردمی بهترین بستر تبلیغ دین هستند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت:یکی از بهترین‌ بسترهای تبلیغی و تبیینی دین اسلام گروه‌های مردمی هستند و در این بین دستگاه‌ها وظیفه پشتیبانی از آنها را دارند.

گروه‌های مردمی بهترین بستر تبلیغ دین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد اظهار کرد: قرآن به زندگی انسان روح داده و عزت امروز کشور  مرهون بهره‌مندی از قرآن است.

وی با بیان اینکه حرکت انقلاب اسلامی بر پایه شاخص‌هایی است که امام(ره) آن را تعیین کرده است، افزود: مردم مخصوصا مردم مستضعف به عنوان یکی از شاخص‌ها در نظام اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و در واقع مکتب امام خمینی(ره) مکتب مردم‌سالار به معنای واقعی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور عنوان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی ما در جامعه امروز تبلیغ و تبیین دین اسلام است که متاسفانه تا به امروز با برخی سوء‌مدیریت‌ها و غفلت‌ها مغفول مانده است.

وی افزود: عملکرد ضعیف برخی مدیران کار تبلیغ و تبیین دین اسلام را با مشکل روبرو کرده اما این به معنای این نیست که باید آرام نشست بلکه باید با حضور در میان مردم و همراهی با آنها گام به گام برای تبلیغ دین گام برداشت.

این مسؤول تصریح کرد: یکی از بهترین‌ بسترهای تبلیغی و تبیینی دین اسلام گروه‌های مردمی هستند و در این بین دستگاه‌ها وظیفه پشتیبانی از آنها را دارند.

وی با اشاره به اینکه گروه های مردمی باید در مشکلات نیز در کنار مردم باشند، بیان کرد: باید تبلیغ به عنوان یک پدیده اجتماعی در میان اجتماع و همراه با مشکلات اجتماعی مردم پیش برود.

حجت‌الاسلام قمی بیان کرد: یکی از بهترین راه‌های مقابله با نبرد فرهنگی جبهه دشمن توجه به توانمندی و ظرفیت‌های بومی و داخلی کشور است و بدون شک می‌توان با استفاده درست از ظرفیت‌های بومی و فرهنگی قوی در داخل کشور بر نبرد فرهنگی دشمن غلبه کرد.

وی با بیان اینکه توجه بیش از اندازه به توانمندی دشمن و ابزارهای او در نبرد فرهنگی مانع از دستیابی به موفقیت در این عرصه است، اضافه کرد: توجه به وعده الهی در این مسیر انگیزه و اراده ما را در این مبارزه افزایش خواهد داد.

وی با تقدیر از زحمات ده ساله حجت‌الاسلام نعمت‌الهی در استان قزوین، اضافه کرد: بدون شک برای دست‌یابی به افق‌های بزرگتر و آینده‌ای درخشان‌تر از مدیرکل جدید استان قزوین حمایت کامل خواهیم داشت.

این مسؤول با اشاره به اینکه نباید در مسیر پیش‌رو از ظرفیت‌های فرهنگی استان قزوین غافل شویم تصریح کرد: استان قزوین با داشتن بزرگان و ستارگان درخشان فرهنگی، هنری، دینی و ادبی به یک گنجینه عظیم فرهنگی تبدیل شده و بدون شک استفاده از این ظرفیت بزرگ استان را به پیش‌قراول حوزه فرهنگ مخصوصا در حوزه دین تبدیل خواهد کرد.

وی گفت: در تبلیغ دین باید از تمام سرمایه های جریان مکتبی استفاده کرد و در این مسیر بانوان نقش بسیار قابل توجهی را ایفا میکنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام نعمت‌الهی تقدیر و حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول