اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روایت محیط بان سوادکوهی از زیبایی‌های زندگی حیوانات با زخم‌ شکارچیان+ فیلم و عکس

محیط‌بان سوادکوه از تصادف عمدی ماشین‌شکارچیان با وی در اسفند‌ماه می‌گوید و اضافه می‌کند؛ شاهد تیراندازی شکارچیان به سمت خودمان بودیم؛ سه سال پیش هم در منطقه شکار‌ممنوع در نیمه‌شب با همکارم برای توقف خودرو، جلوی ماشین شکارچی‌ها را گرفتیم اما آنها مرا زیر گرفتند.

روایت محیط بان سوادکوهی از زیبایی‌های زندگی حیوانات با زخم‌ شکارچیان+ فیلم و عکس

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی|علی‌اکبر ایمانی سابقه ۱۵ ساله در محیط‌بانی سوادکوه دارد که فیلم‌های ویژه وی با موضوع حیات وحش در شبکه‌های رسمی و مجازی همواره طرفداران خود را دارد.

 

 

پخش تصاویری از خرس‌ها در فضای مجازی توسط این محیط‌‌‌بان را در روز‌های اخیر شاهد بودیم که پس‌زمینه ناگوار کشته‌شدن خرس قهوه‌ای در سوادکوه را کم‌رنگ می‌کند و فیلم‌برداری اخیر از خرس‌ها را برای یک ماه گذشته بیان می‌کند.

ایمانی، اطلاعات جالبی درباره زندگی خرس‌ها بیان می‌کند که برای علاقمندان به حیات وحش قابل توجه است.

محیط‌بان سوادکوهی با بیان اینکه توله‌های خرس پس از دو ساله شدن از مادر جدا می‌شوند، می‌گوید؛ وقتی بچه‌خرس به دنیا بیاید مادر در خواب هست و وقتی در بهار بیدار شود، فرزندش را می‌بیند؛ در ایران خرس‌ها در زمستان ۲۰ تا ۴۰ روز در خوابند و توله‌خرس خودش به دنیا می‌آید و شیر می‌خورد.

 

 

وی درباره زندگی خرس‌ها اطلاعات زیادی دارد و در این زمینه ادامه می‌دهد؛ خرس‌ها هم علف‌خوار و هم گوشت‌خوار هستند،در بهار به دلیل گرسنگی خواب زمستانی، به دنبال غذا هستند.

 

این محیط‌بان سوادکوه از شکستگی دست، پا و آسیب‌دیدگی زانو و مچ و قسمت‌های راست و چپ بدن خود در تصادف عمدی ماشین‌شکارچیان با وی در اسفند‌ماه خبر داد و خاطر نشان کرد: شاهد تیراندازی شکارچیان به سمت خودمان بودیم و سه سال پیش در منطقه شکار‌ممنوع در نیمه‌شب با همکار دیگر برای توقف خودرو، جلوی ماشین را گرفتیم اما شکارچی‌ها مرا زیر گرفتند.

ایمانی که دو فرزند پسر دارد در زمان تولد فرزند اولش در گشت ـ کنترل کوهستان بود و نِت هم نداشت و پس از ۶ ساعت همراه با هیجانِ پدر‌شدن به منزل رسید.

 

وی با اشاره به اینکه همه باید حافظ محیط زیست باشند چرا که تعداد ما محیط‌‌بانان کم است و همه مردم در حفاظت از محیط‌زیست کمک کنند و شکارچیان بدانند نسل حیات وحش در حال انقراض است و شکار را کنار بگذارند.

 

محیط‌بان سوادکوهی، ابراهیم فلاحی رئیس اداره محیط‌زیست سوادکوه را به عنوان برادر بزرگ محیط‌‌بانان و مدیری متعهد به حیات وحش و محیط‌زیست معرفی کرد و از همکاران خود که پا به پای او در سختی محیط‌بانی همراه هستند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول