اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

از افتتاح «سد نرماب» تا ترویج «نوغان‌داری» در اولویت برنامه‌های منتخب استان گلستان

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس با اشاره به ضرورت توسعه متوازن در استان، گفت: پروژه‌های مهمی در سراسر استان وجود دارد که افتتاح آنها اقتصاد گلستان را متحول می‌کند.

از  افتتاح «سد نرماب» تا ترویج «نوغان‌داری» در اولویت برنامه‌های منتخب استان گلستان

رضا آریان‌پور امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در آستانه آغاز به کار مجلس یازدهم با نگاهی توسعه‌نگر و جامع باید به وظایف نمایندگی پرداخت، اظهار کرد: تلاش کرده‌ام با نظر کارشناسان و نخبگان حوزه انتخابیه و شناختی که به خوبی از این منطقه دارم اولویت‌های توسعه منطقه را احصا کنم تا در کنار وظایف قانونگذاری و نظارت برای توسعه استان گلستان و به ویژه شرق استان نیز گامی بردارم.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان منتخب استان گلستان در دیدارهایی که در ماه‌های اخیر و پس از انتخاب توسط مردم با وزرا و مسوولان کشوری داشته‌اند همواره بر رفع مشکلات کلان استانی تاکید کرده‌اند، افزود: ما در مجمع نمایندگان به این مفاهمه رسیده‌ایم که اگر یک مشکل بزرگ در یکی از شهرستان‌ها حل شود تمام استان از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی تسریع در بهره‌برداری کامل از «سد نرماب» را یکی از اولویت‌های توسعه‌ای استان گلستان دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری این سد می‌تواند آب شرب بیش از 500 هزار نفر از مردم را تامین کرده و بیش از 28 هزار هکتار از مزارع را زیر کشت آبی خواهد برد.

* راه آهن باید به شرق استان گلستان بیاید/ مسیر ریلی گرگان به مشهد تکمیل شود

آریان‌پور راه‌اندازی نهایی منطقه آزاد «اینچه‌برون» در شهرستان گنبدکاووس را نیز اولویتی بسیار مهم برای توسعه استان گلستان عنوان کرد و گفت: این پروژه که پیگیری‌های خوبی درباره آن تا به امروز صورت گرفته باید با تلاش همه نمایندگان استان به سرانجام برسد تا استان از اثرات مثبت اقتصادی آن بهره‌مند شود.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه راه آهن گرگان به مشهد و همچنین ایجاد مسیر ریلی اینچه‌برون، گنبدکاووس، آزادشهر و شاهرود یکی از ضرورت‌های توسعه‌ای استان است، ادامه داد: این دو مسیر ریلی می‌تواند به توسعه پایدار استان گلستان به ویژه شرق استان کمک شایانی کند.

* تکمیل بیمارستان‌ها و راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی تحول آفرین است

نماینده مردم شرق استان گلستان با اشاره به اینکه با توجه به بالا رفتن قیمت دلار و مقرون به صرفه نبودن واردات ابریشم بهترین فرصت برای ترویج نوغان‌داری در گلستان است، گفت: امروز استان گلستان ظرفیت‌های بسیاری برای این امر دارد که می‌تواند به مزیت نسبی دیگری در اقتصاد استان تبدیل و موجب اشتغالزایی بالایی شود.

آریان‌پور با بیان اینکه ظرفیت تولیدی در استان گلستان به نسبت خوب بوده و صنایع دستی اقوام مختلف ما نیز یک بستر بزرگ برای توسعه است، اضافه کرد: نکته مهم در این مسیر پیدا کردن و تثبیت بازار فروش در سطح ملی و فراملی است تا بتوان از این توان و همت والا برای استان گلستان ثروت و ارزآوری پدید آورد.

وی تکمیل بیمارستان‌های «مراوه‌تپه» و «گالیکش» و راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در شرق استان به مرکزیت گنبدکاووس را نیز از محورهای توسعه در شرق استان دانست و گفت: ما معتقدیم می‌توانیم با توسعه همه شهرهای استان به ویژه شهرستان‌های شرقی عقب‌ماندگی‌های موجود را تا حدودی جبران کنیم و در این راه تمام نمایندگان استان گلستان در کنار هم هستیم.

انتهای پیام/83014/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول