اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به 5639 رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 5 هزار و 639 نفر افزایش پیدا کرد که از این تعداد 3 هزار و 602 نفر بهبود یافته‌اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به 5639 رسید

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته از 484 مورد تست کرونا در سطح استان گرفته شده است که از این تعداد 189 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد که مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به 5 هزار و 639 نفر رسید که از این تعداد سه هزار و 602 نفر بهبود یافته‌اند.

وی افزود: از 189 مورد جدید شناسایی شده تعداد 171 نفر از بیماران سرپایی و 18 نفر بستری شده در مراکز درمانی استان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته تعداد 16 نفر از بیماران بستری در بیمارستان و 90 نفر از بیماران سرپایی بهبود یافته‌اند که در مجموع تعداد بهبودیافتگان در استان به 3 هزار و 602 نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌ها بر اثر بیماری کرونا در استان افزایش یافته، تصریح کرد: بیماران بستری شده در آی‌سی‌یو به تعداد 80 نفر است که از این تعداد وضعیت 40 بیمار وخیم اعلام شده است.

آقازاده با اشاره به تعداد مبتلایان جدید به تفکیک شهرستان‌ها در استان، عنوان کرد: از مجموع 189 مبتلای جدید در استان، ارومیه 59 مورد جدید که 56 نفر از افراد سرپایی و سه نفر بستری، اشنویه 6 نفر سرپایی مثبت، بوکان 34 نفر مثبت که 29 نفر سرپایی و پنج نفر بستری، پلدشت یک نفر سرپایی، تکاب 2 نفر سرپایی، خوی 21 نفر که 20 نفر سرپایی و یک نفر بستری، سردشت چهار نفر سرپایی، سلماس 16 نفر مثبت که 15 نفر سرپایی و یک نفر بستری، شوط و ماکو هر کدام یک نفر سرپایی مثبت، مهاباد 9 نفر مثبت که 32 نفر سرپایی و هفت نفر بستری، میاندوآب یک نفر بستری، نقده چهار نفر سرپایی مثبت گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته آمار مبتلایان به کرونا و بیماران بستری شده در بیمارستان و فوتی‌ها در استان افزایش یافته است و شاهد پیک دوم شیوع بیماری هستم و مردم به طور حتم باید این بیماری را جدی بگیرند و وضعیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر نامطلوب است باید بیش از این طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مورد توجه مردم قرار گیرد تا بتوانیم زنجیره ابتلا به بیماری را قطع کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول