اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان در مهار فقر ایفای نقش کنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان گفت: فقر از مهمترین موانع توسعه به شمار می‌رود و تمامی بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان باید در مهار فقر ایفای نقش کنند.

بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان در مهار فقر ایفای نقش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، علی الهیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقیلم، نوع معیشت، اقتصاد مردم، هزینه‌های زندگی و درمان و نیز برخی بسترهای دیگر سبب شرایط فقر هرمزگان شده است.

وی افزود: هرمزگان در حالی جزو پنج استان دارای بیشترین آمار فقر مطلق است که در حوزه درآمدی در شمار پنج استان پردرآمد کشور جای دارد و این مسئله زیبنده نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با اشاره به وجود شکاف فقر و غنا در این استان، تصریح کرد: تمامی بنگاه‌های اقتصادی هرمزگان باید دین خود را در مهار و ریشه‌‌کن کردن فقر ادا کنند.

الهیاری ادامه داد: فقر از مهمترین موانع توسعه محسوب می‌شود و برای توسعه پایدار و همه جانبه استان هرمزگان و نیز ایجاد توازن در تقسیم ثروت باید به محرومیت‌زدایی نگاه ویژه‌ای شود.

وی اضافه کرد: در سال 98 حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار از مجرای کمیته امداد به سفره فقرای هرمزگان تزریق شده و یک هزار و 670 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان با اشاره به پرداخت 700 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی، بیان کرد: به طور کلی 80 درصد اعتبارات از منابع دولتی و 20 درصد نیز از منابع مردمی است که از عملکرد قابل قبول دولت حکایت دارد.

الهیاری عنوان کرد: مشارکت مردم و خیران در خدمات‌رسانی سال جاری کمیته امداد سهمی بسزا دارد و مبنایی برای جذب بودجه‌های دولتی خواهد بود که از این رو نیازمند تقویت مشارکت مردمی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: توانمدسازی جامعه هدف به منظور خروج از چرخه حمایتی از اولویت‌های کمیته امداد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول