اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

موقوفات چهارمحال و بختیاری سنددار می‌شوند/ وجود 1677 رقبه فاقد سند در استان

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف چهارمحال و بختیاری از عزم راسخ این اداره برای سنددار کردن موقوفات استان خبر داد.

موقوفات چهارمحال و بختیاری سنددار می‌شوند/ وجود 1677 رقبه فاقد سند در استان

باباجان رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به عزم راسخ اوقاف برای سند دار کردن موقوفات استان گفت: پرونده کلیه موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی فاقد سند در استان جهت اخذ سند آماده ارسال به اداره کل ثبت اسناد استان است.

وی با تاکید بر لزوم رفع موانع صدور اسناد وقفی ادامه داد: بر پیگیری مسائلی که مربوط به موقوفات است، مصمم هستیم و قطعا مدیریت این بخش یعنی صدور و اخذ اسناد مالکیت رقبات وقفی، مستلزم نظم و انضباط و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تثبیت مالکیت اراضی و املاک، راهکار بسیار مهمی برای مدیریت بهتر موقوفات است، توضیح داد: در سال 99 بصورت جدی پیگیر ثبت رسمی اسناد، مخصوصا رقبات موقوفات هستیم.

رئیسی با بیان اینکه موضوع اخذ سند برای موقوفات در کل کشور یک ضرورت است، افزود: خوشبختانه ثبت اسناد و املاک استان همکاری خوبی در زمینه استفاده از ظرفیت‌ها جهت سنددار شدن موقوفات استان داشته‌است.

وی اولویت اوقاف را سنددار کردن اراضی موقوفات دانست و تصریح کرد: سنددار کردن اراضی وقفی موجب تثبیت مالکیت وقف و جلوگیری از هرگونه تعرض به موقوفه در استان می‌شود.

رئیسی اظهار داشت: موضوع حفظ و حراست از اسناد وقفی در کشور یکی از مقولات دارای اهمیت است و به‌منظور تثبیت مالکیت املاک موقوفه و سنددار کردن این املاک، اوقاف استان تمامی تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهد.

وی با اشاره به تعداد کل رقبات در استان گفت: تعداد کل رقبات موقوفات در استان 3هزار و 759 بوده که از این میزان رقبات تعداد دو هزار و 82 رقبه دارای سند و تعداد یک‌هزار و 677 فاقد سند است.
انتهای پیام/68031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول