اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌اندازی پایگاه فهما کردستان انسجام گروهی بین کانون‌های فرهنگی مساجد ایجاد می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: راه‌اندازی پایگاه‌ اطلاع‌رسانی فهما در استان کردستان انسجام گروهی بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ایجاد می‌کند.

راه‌اندازی پایگاه فهما کردستان انسجام گروهی بین کانون‌های فرهنگی مساجد ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبید رستمی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع‌سانی فهما در استان و تجلیل از برگزیدگان سامانه بچه‌های مسجد در سنندج اظهار کرد:مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با تمام کاستی‌ها و مشکلاات فعالیت‌های ارزشمندی در سطح استان انجام می‌دهند که قابل تحسین است.

وی با اشاره به اینکه اهداف اصلی کانون‌های مساجد احیای نقش مساجد در حوزه فرهنگ و هنر، تربیت نیروی کارآمد و تاثیرگذاری و توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی است، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری استان کردستان با تمام کمبودها و مشکلاتی که دارند رسالتی که دارند را انجام  می‌دهند.

وی عنوان کرد: رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی فهمای کردستان امروز در این آئین انجام می‌گیرد که امیدواریم فصل جدیدی از اطلاع‌رسانی را بین کانون‌های مساجد آغاز کند و باعث انسجامی گروهی بین کانون مساجد استان و کانون مساجد سایر استان‌ها و برقراری ارتباط سریعتر و بی‌واسطه‌ای را با مسوولان این حوزه ایجاد می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: براساس ارزیابی‌هایی که از کانون‌های مساجد کشور انجام شده 10 کانون استان بعنوان کانون‌های برتر انتخاب شده و دو کانون نیز به عنوان ویژه مورد تقدیر قرار گرفته است.

رستمی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 600 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان کردستان فعالیت دارند، اضافه کرد: انتخاب و تقدیر از کانون‌های یاد شده با توجه به تعداد کانون‌های فرهنگی استان بضاعت استان نیست و توانمندی کانون‌های استان بیشتر از این است و امید که بتوانیم در سال جاری به اهداف مدنظر در استان برسیم.

وی اضافه کرد: کردستان از دیرباز جایگاه فرهنگی عمیق و گسترده‌ای در ایران اسلامی داشته و مساجد هم به عنوان پایگاه‌های اصلی تصمیمات فرهنگی، سیاسی، مذهبی بوده است.

وی تصریح کرد: شهر سنندج از قدیم به دارالقرآن و شهر سنندج مساجد مشهور بوده است و این استان دارای نسخ خطی قرآنی از جمله قرآن تاریخی نگل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: توانمندی استان و کانون‌های فرهنگی استان به لحاظ فکری و نیروی انسانی جایگاه خوبی دارد که مایه افتخار استان است و انتظار می‌رود مسوولان کشوری نگاه ویژه‌تری به استان داشته باشند تا بتوانند اقدامات اثرگذاری انجام دهند.

رستمی همچنین به صدور مجوز موسسات قرآنی در استان پرداخت و اضافه کرد: از 17 پرونده تکمیل شده برای مجوز موسسات قرآنی هشت موسسه تاکنون مجوز گرفتند و امیدواریم سایر متقاضیان نیز مجوز دریافت کنند چرا که از سال 93 استان کردستان این مجوزها را دریافت نکرده بود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول