اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۳۰ هزار کاشانی به طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» پیوستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۳۰ هزار کاشانی به طرح کشوری «هر خانه، یک پایگاه سلامت» پیوستند.

۳۰ هزار کاشانی به طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» پیوستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدعلی‌رضا مروجی پیش از ظهر امروز در آیین گسترش کشوری برنامه «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در سمنان اظهار کرد: هر خانه یک پایگاه سلامت، بر محور مشارکت مردم حرکت می‌کند و در قالب این طرح از پنجم آذرماه پارسال، دو پایگاه کاشان، ۳۰ هزار نفر و ۱۰ هزار خانوار به این طرح پیوستند.

وی تصریح کرد: از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه رادیو و تلویزیون و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد، مساجد و حوزه علمیه برای طرح پایلوت هر خانه یک پایگاه سلامت استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: این طرح در مقابله با کرونا ویروس تأثیر قابل توجه داشته و آموزش در شبکه‌های اجتماعی از مؤلفه‌های مهم برای اجرای مطلوب‌تر هر خانه یک پایگاه سلامت است.

مروجی اضافه کرد: سفیران سلامت در اجرای این طرح خوش درخشیدند و این سفیران در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، آموزش‌های حضوری را بیشتر مورد توجه قرار دادند.

وی تصریح کرد: دانشجویان از این طرح استقبال کردند و ۱۰۰ درصد دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشتند، اذعان کردند که این طرح در افزایش آگاهی مردم تأثیر شایانی داشته است.

آیین گسترش و اجرای برنامه ملی «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در کشور با مشارکت ویدئوکنفرانسی سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

در این مراسم، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، رؤسای دانشگاه‌های مجری اجرای پایلوت برنامه، مدیران وزارتی حضور داشتند.

میهمان ویژه این برنامه، کریستوفر هاملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران بود و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز به‌صورت ویدئوکنفرانسی نظاره‌گر آغاز اجرای این طرح بودند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول