اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

واحد پرورش شتر در گرمسار راه‌اندازی می‌شود

پروانه تأسیس یک واحد پرورش شتر به نام موقوفه حاج علی‌نقی کاشانی در گرمسار صادر شد.

واحد پرورش شتر در گرمسار راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، با عنایت به نام‌گذاری سال 1399 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید» و در راستای عملیاتی کردن آن در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، پروانه تأسیس یک واحد پرورش شتر داشتی بنام موقوفه حاج علی‌نقی کاشانی شهرستان گرمسار صادر شد.

ظرفیت کل این واحد بر اساس پروانه تأسیس صادرشده، یک هزار نفر شتر خواهد بود که از این تعداد ۵۰۰ نفر آن، شتر مولد است.

مساحت موردنیاز برای احداث این واحد شترداری و تأسیسات جانبی آن بر اساس پروانه نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، سه هزار مترمربع است.

به‌منظور راه‌اندازی این واحد دامی، زمینی به متراژ بالغ بر سه هکتار از اراضی موقوفه حاج علی‌نقی کاشانی پیش‌بینی شده است و پس از راه‌اندازی این واحد، نقش مؤثری در جهت تأمین گوشت قرمز و لبنیات منطقه ایفا خواهد کرد.

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تشکیل جلسات مستمر کمیته تخصصی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شتاب خوبی گرفته و موقعیت‌های دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی شده است.

بر اساس پروانه تأسیس صادره و مجوز صادره از سوی سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در نظر داریم تا با مشارکت بخش خصوصی نسبت به راه‌اندازی این واحد پرورش شتر اقدام کنیم.

علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانند به معاونت بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به آدرس سمنان- میدان سعدی- ابتدای بلوار قائم مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۳۳۳۲۲۱۹۵ و پیش‌شماره 023 تماس بگیرند.

انتهای پیام/74020/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول