اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

مصدومیت 13 نفر در مهار آتش سوزی اخیر در ارتفاعات کوه ‌های کهگیلویه وگچساران

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات در مهار آتش سوزی گفت: 13 نفر در مهار آتش سوزی اخیر در ارتفاعات کوه خائیز، خنگ بنار و دیل گچساران مصدوم شدند.

مصدومیت 13 نفر در مهار آتش  سوزی  اخیر در ارتفاعات کوه ‌های کهگیلویه وگچساران

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، پیش از ظهر امروز  در نشست ستاد بحران    با حضور معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل های کشور،  استاندار، معاون عمرانی استاندار، فرماندار و مدیران کل در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد

 در این نشست  غلامحسین حکمتیان با اشاره به وقوع آتش سوزی در ارتفاعات منطقه کوه گوهر گچساران، دیل و خائیز دهدشت  گفت: با مشارکت  و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرای، نیروی بسیجی، بومی ، هوانیروز ارتش، سپاه هلال احمر  این آتشسوزی مهار شد.

 وی با تقدیر و تشکر از زحمات معاونت استانداری  در مهار آتش سوزی ارتفاعات کوه خائیز گفت:  این آتشسوزی پس از پنج روز تلاش  طاقت‌فرسا مهار شد.
 مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به آتش سوزی منطقه دیل گچساران گفت: در منطقه دیل آتشسوزی مهار و کنترل شده است و منطقه در حال پایش است.

 حکمتیان ادامه داد: در حال حاضر 3 نفر از نیروهای  منابع طبیعی که برای مهار آتش در کوه دیل اعزام شده بودند به دلیل صعب العبور بودن امکان پایین آمدن از کوه را ندارد و هم اکنون در منطقه حضور دارند.

 وی عنوان کرد:در مناطق  با دلیل صعب العبور و شیب بالا و ارتفاع بالا و وزش باد موجب شده که کنترل حریق با مشکل مواجه شود.

 این مسوول با بیان اینکه در مهار این آتش سوزی ها چندین مصدوم به جا گذاشته شد، عنوان کرد:  هشت نفر در عملیات مهار آتش در منطقه خنگ بنار و دیل گچساران و پنج نفر  در کوه خاییز مصدوم شدند.

 مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد  به کمبود تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی در مهار آتش سوزی اشاره کرد و گفت: انتظار ما این بود که این آتش سوزی‌ها در مناطق مختلف  زودتر کنترل شود اما به دلیل وزش باد شدید در ارتفاعات، گرمای شدید و علوفه مهار این آتش سوزی با مشکل مواجه شد.

حکمتیان  با بیان اینکه 90درصد استان کهگیلویه و بویراحمد جنگل و مرتع است ومی‌طلبد توجه بیشتری به این استان شود، خاطرنشان کرد: این استان نیاز به بالگرد اطفا حریق دارد  و انتظار داریم از سوی سازمان جنگلداری یک بالگرد به این استان اختصاص داده شود.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول