اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان در رتبه ۲۲ طلاق کشور قرار دارد

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه استان در بخش طلاق رتبه ۲۲ را کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در این زمینه زنجان وضعیت بهتری نسبت به کشور دارد.

زنجان در رتبه ۲۲ طلاق کشور قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی شفیعی امشب در شورای راهبردی جمعیت استان زنجان اظهار کرد: وضعیت نرخ‌های حاصل از ثبت وقایع حیاتی بررسی و‌ جایگاه استان زنجان اعلام شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در سال 1398 استان زنجان در ولادت رتبه ۱۶ را دارد، بیان کرد: ۱۴.۹۰ ولادت به ازای هر یک هزار نفر جمعیت در سال گذشته در استان ثبت شده است.

وی‌ با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه وفات ثبت شده رتبه ۱۵ را دارد، خاطر نشان کرد: در ازدواج استان زنجان رتبه ۱۲ را به خود اختصاص داده است.

 شفیعی با بیان اینکه استان زنجان در بخش طلاق رتبه ۲۲ را کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در این زمینه استان زنجان وضعیت بهتری نسبت به کشور دارد.

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ۱۴ مورد از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیتی دو موضوع توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مدیریت می‌شود، ادامه داد: در این زمینه باید از ظرفیت سرشماری‌ها برای پیاده‌سازی اهداف جمعیتی استفاده شود.

امینی با اشاره به ظرفیت جمعیتی فعلی استان زنجان و غالب بودن جمعیت جوان در استان تاکید کرد: این جمعیت برای تولید و پویایی اقتصاد باید به کار گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه پیرشدن جمعیت باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: البته در آن زمان سطح تحصیلات سالمندان بالا خواهد بود و مشارکت اجتماعی بهتری نسبت به امروز خواهند داشت.

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق قانون شهروندان باید محل زندگی و تغییر آن را گزارش دهند، ادامه داد: با وجود قانون این اتفاق رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول