اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ملخ‌های صحرایی در مازندران مشاهده نشد/میوه‌های رسیده روی درخت نماند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران استان با هدف کاهش جمعیت و جلوگیری از خسارت این آفت در ماه‌های آینده برای برداشت سریع همه میوه‌های رسیده اقدام کنند.

ملخ‌های صحرایی در مازندران مشاهده نشد/میوه‌های رسیده روی درخت نماند

عبدالرحمن زاغی امروز درباره وضعیت باغ‌ها و اراضی مازندران در ارتباط با آفت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با تاکید بر ضرورت برداشت سریع میوه‌های رسیده در مازندران، اظهار کرد: باغداران استان با هدف کاهش جمعیت و جلوگیری از خسارت این آفت در ماه‌های آینده برای برداشت سریع همه میوه‌های رسیده اقدام کنند.

وی افزود: مگس میوه به عنوان یکی از آفات مهم درختان میوه و خسارت زننده به انواع میوه‌ها شامل هلو، شلیل، انواع مرکبات، خرمالو، انجیر، سیب، گلابی و ازگیل ژاپنی است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مشاهده آفت مگس میوه روی تله‌ها در ایستگاه‌ها، اضافه کرد: درست است تعداد آفت بیشتر شد به همان میزان آگاهی کشاورزان و باغداران نیز افزایش یافته است.

 

زاغی با تاکید بر اینکه میوه‌های رسیده به هیچ وجه روی درخت نماند، خاطرنشان کرد: همچنین میوه‌های ریخته شده پای درختان نیز باید جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه نباید زمینه‌ای برای ازدیاد نسل مگس فراهم شود، تصریح کرد: در این صورت مگس نمی‌تواند افزایش نسل دهد و خیلی راحت قابل کنترل است.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: میوه، میزبان مگس است و باید به طور کامل برداشت شود.

زاغی بیان کرد: جمع‌آوری و مدفون کردن میوه‌های ریزش یافته پای درختان به‌ویژه میوه‌های نارنج در عمق بیش از ۵۰ سانتی‌متری خاک ضرورت دارد.

 

وی در پایان در ارتباط با هجوم ملخ‌‌ها به باغ‌ها و اراضی مازندران، گفت: گزارشی از مشاهده ملخ‌های صحرایی در مازندران نداشتیم ولی بحث مبارزه با ملخ‌های بومی شروع شد و درحال انجام است.

انتهای پیام/86034/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول