اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

نشست سرپرست وزارت صنعت با تعاون‌گران/ تشکیل فراکسیون تعاون مجلس با 170 عضو

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در محل اتاق تعاون ایران حاضر شده و با تعاون‌گران به گفت و گو نشست.

نشست سرپرست وزارت صنعت با تعاون‌گران/ تشکیل فراکسیون تعاون مجلس با 170 عضو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز به همراه تعدادی از معاونان خود از جمله زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت، دولت، معاون حقوقی وزارت صنعت در محل اتاق تعاون ایران حاضر شده و با رئیس اتاق معاونان اتاق و روسای اتحادیه‌های تعاونی در مورد بررسی مسائل کسب و کار تعاونی‌ها و صنعت به گفتگو نشست.

در این مراسم ماشاءالله عظیمی نایب رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به این که با آزاد سازی سهام عدالت عمده پرتفو (ترکیب دارایی‌های سهام عدالت) در اختیار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که از تعاونی‌ها تشکیل شده‌اند قرار می‌گیرد، گفت: بحث مدیریت 400 هزار میلیارد تومان ترکیب دارایی‌های سهام عدالت است که در اختیار شرکت‌های استانی و تعاونی‌های عدالت قرار می‌گیرد که باید به بهترین نحو در بورس مدیریت شود.

وی همچنین گفت: فراکسیون قوی متشکل از 170 نماینده در مجلس شورای اسلامی در مورد تعاون تشکیل شده و در این فراکسیون با لوایح خوب دولت همراهی و با لوایح بد مقابله می‌شود تا منافع مردم بیشتر در نظر گرفته شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: به دستور لاریجانی رئیس قبلی مجلس مقرر شد هر موقع مسأله مهمی در میان باشد رئیس اتاق تعاون می‌تواند در صحن مردم حاضر شده و به ارائه توضیحات بپردازد. همچنین برخی از روسای کمیسیون‌های مجلس حرف‌های تعاون‌گران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از زبان ما مطرح می‌کنند و این ظرفیت مهمی برای اثرگذاری بر نظام تصمیم گیری کشور است.

همچنین در این مراسم رضایی امین معاون اتاق تعاون اعلام کرد: طبق ماده 9 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار اتاق‌های تعاون، بازرگانی و اصناف باید فضای کسب و کار در کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرتب پایش کنند.

وی گفت: بر اساس آخرین پایش اتاق تعاون از فضای کسب و کار سه مسأله مهم به عنوان مخل کسب و کارها شناخته شده است که یکی بی‌ثباتی و غیر قابل پیش بینی بودن قیمت‌ها و رویه‌های اداری و دیگری نرخ ارز و تحریم‌ها بودند که امیدواریم با کمک وزارت صنعت بتوانیم این مشکلات و موانع فضای کسب و کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از سر راه برداریم.

رضایی امین همچنین گفت: تفاوت نرخ ارز باعث تخصیص غیر بهینه می‌شود وگرچه نرخ ارز قابل مدیریت نیست اما می‌توان قدرت خرید مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از روش‌های حمایتی و جبرانی پوشش داد و نرخ ارز در اقتصاد واقعی شود.

همچنین در این جلسه اعلام شد: طبق سند توسعه تعاون باید سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی به 25 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول