اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

۱۰ درصد از بیماران کرونایی دچار افسردگی شده و درمان شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به انجام تست روان‌شناسی از صد در صد بیماران مبتلا به کرونا گفت: ۱۰ درصد از بیماران دچار افسردگی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

۱۰ درصد از بیماران کرونایی دچار افسردگی شده و درمان شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید محمد جمالیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکزی دومین استان درگیر کرونا بود که امروز در جایگاه بیست و یکمی قرار گرفته که این موفقیت ماحصل زحمات مسوولان و همکاری مدیران استانی و تلاش‌های معاونت بهداشتی و کادر درمانی بوده است.

وی تصریح کرد: با وجود بازگشایی صنایع و فعالیت‌های اقتصادی بیماری کرونا با نظارت‌های مستمر دستگاه‌های ذی‌‌ربط به خوبی کنترل شد، در فروردین ماه از مراکز تهیه و توزیع فرآورده‌های غذایی ۱۴ هزار و ۸۸۰ بار و اردیبهشت ماه ۱۷ هزار و ۶۲۱ مورد بازرسی صورت گرفت که منجر به ۱۸۱ مورد پلمب در فروردین ماه و ۱۷۹ مورد در اردیبهشت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی افزود: همچنین اماکن عمومی ۷ هزار و ۲۲۸ مورد در فروردین و ۹ هزار و ۹۹۵ مورد در اردیبهشت ماه بازرسی شدند که در مجموع ۲۰۱ مورد منجر به پلمب شد.

جمالیان گفت: در این مدت در مجموع ۲ هزار و ۱۳۴ مورد اخطار به امکان عمومی صادر شده که ۳۶۰ مورد منجر به ارجاع به مراکز قضایی شده است.

وی از پلمب ۲۵ مرکز توزیع قلیان خبر داد و گفت: ۵۱ هزار و ۲۴۷ نفر از پرسنل و کارکنان صنایع در استان تحت آموزش قرار گرفته و ۳۸ هزار و ۸۸۰ نفر از وسایل حفاظت شخصی استفاده کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با اشاره به انجام تست روان‌شناسی از صد در صد بیماران مبتلا اظهار کرد: ۱۰ درصد از بیمارانی که دچار افسردگی شده بودند تحت درمان قرار گرفتند.

جمالیان بیان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۱۵۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا داریم که در خمین ۱۴۲ نفر، ساوه ۵۵۸ نفر و اراک یک هزار و ۴۵۵ نفر هستند که متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در خمین جان خود را از دست داد.

وی افزود: بیمارستان خوانساری روز گذشته تخلیه شده و بعد از تعطیلات خدمات‌دهی به بیماران سرطانی را از سر خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با مصوبه ستاد پدافند زیستی استان با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها استان از پذیرش دانشجویان شهرهای قرمز ممانعت خواهد کرد. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول