اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

راه‌اندازی ناحیه صنعتی روستایی در 21 روستا گنبدکاووس/ بلاتکلیفی 17 ساله طرح گلخانه خوجملی

بخشدار مرکزی گنبدکاووس گفت: در راستای کارآفرینی روستایی و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای دهیاران در 21 روستا بخش مرکزی ناحیه صنعتی راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ناحیه صنعتی روستایی در 21 روستا گنبدکاووس/ بلاتکلیفی 17 ساله طرح گلخانه خوجملی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، رضا باقری صبح امروز در جمع دهیاران بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال در روستاها، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و درآمد پایدار برای اهالی و دهیاران طرح‌های کارآفرینی در روستاها اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: تاکنون در این راستا 220 هکتار از اراضی کشاورزی محدوده روستاها متقاضی ایجاد گلخانه و درآمد پایدار بوده که در راستا توسعه کشت گلخانه و صادرات محصولات گلخانه‌ای در دست بررسی است.

* بلاتکلیفی 17 ساله طرح گلخانه خوجملی
بخشدار مرکزی گنبدکاووس با اشاره به راکد بودن طرح «خوجملی» ادامه داد: عرصه 40 هکتاری در طرح «خوجملی» در بخش مرکزی گنبدکاووس 17 ساله بلاتکلیف بوده و می‌توان از این عرصه برای درآمد پایدار ماهیانه به طور متوسط بین 5 میلیون تا 10 میلیون تومان برای دهیاران استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح ناحیه صنعتی روستایی در 21 روستا شهرستان اجرا می‌شود که در هر روستا هشت تا 12 نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده و میزان درآمد ماهیانه آنها 5 میلیون تومان خواهد بود.
باقری گفت: در این طرح با کمک کارآفرین کشوری «حمیدرضا احراری» علاوه بر تولید برق، آب شور روستاها شیرین شده و محصولات گلخانه‌ای مانند گوجه‌فرنگی خشک شده و آماده صادرات به کشورهایی مانند چین و استرالیا خواهد شد.
وی اضافه کرد: با هماهنگی وزارت کشور قرار است برای هر روستا تسهیلات خوداتکایی به مبلغ 5 میلیارد ریال در راستای اجرای این طرح پرداخت شود.

* تالیف کتاب «توسعه و پیشرفت روستاهای گنبدکاووس در چهار دهه انقلاب»
بخشدار بخش مرکزی گنبدکاووس از تالیف کتاب «توسعه و پیشرفت روستاهای گنبدکاووس در چهار دهه انقلاب» خبر داد و گفت: با همکاری دهیاران، سپاه و دیگر ارگان‌های مرتبط کتابچه «توسعه و پیشرفت شهرستان گنبدکاووس در چهار دهه انقلاب و نقش آن در دفاع مقدس» جمع‌آوری و تالیف می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این کتابچه با هدف شناسایی توانمندی‌ها و فعالیت‌های انجام شده در روستاها در چهار دهه انقلاب تالیف می‌شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول