اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

پیشرفت 70 درصدی پروژه کتابخانه مرکزی رشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در نشست ویژه بررسی روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت با اشاره به اهمیت این پروژه فرهنگی گفت: با جذب اعتبارات لازم و همگرایی میان دست‌اندرکاران، کتابخانه مرکزی رشت می‌بایست تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

پیشرفت 70 درصدی پروژه کتابخانه مرکزی رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی اوسط اکبری مقدم پیش از ظهر امروز در نشست ویژه بررسی روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت جزو پروژه‌های مهم استان گیلان است، اظهار کرد: این پروژه می‌بایست تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و امیدواریم با همگرایی مسؤولان استانی، جذب اعتبارات لازم و نیز هماهنگی میان دست‌اندرکاران این پروژه فرهنگی تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه همه پیش‌بینی‌های لازم برای تجهیزات و جانمایی در کتابخانه مرکزی از همین امروز باید صورت پذیرد، گفت: پس از احداث و تکمیل کتابخانه، می‌بایست همه امکانات لازم برای استفاده مراجعین و بهره‌بردار پروژه در آن مکان مهیا باشد.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این نشست که به‌منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفت کتابخانه مرکزی رشت و ارائه پیشنهاد‌های در خصوص این پروژه برگزار شد، با تشکر از دغدغه همه مسؤولان استانی و دست‌اندرکاران تکمیل بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور در خصوص اخذ پروانه ساختمانی جهت جلوگیری از مشکلات آتی، اشتراک منابع انرژی اعم از آب، برق و گاز بنا، پیش‌بینی و استقرار تجهیزات ویژه ایمین در بخش نسخ خطی این مرکز و نیز امکان بهره‌مندی از مصالح بروز در تکمیل ساختمان پیشنهاد‌هایی ارائه کرد.

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این نشست با اعلام آمادگی خود برای مشاوره و کمک به ایجاد شبکه‌های متعدد ارتباطی و فیبر نوری در ساختمان کتابخانه اظهار کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بهره‌گیری از تجربیات خود در تجهیز بسیاری از مراکز در استان، نسبت به تجهیز این پروژه نیز اقدام خواهد کرد.

فرید فیروزی، مشاور پروژه کتابخانه مرکزی رشت نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت با شاره به نصب بخش اعظمی از تجهیزات و امکانات موردنیاز، از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تا به امروز خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم، این کتابخانه تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد بود.

ادامه این نشست روزبه رحمانیان، معاون هماهنگی برنامه‌وبودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز از آمادگی این سازمان برای جذب اعتبار لازم برای تکمیل پروژه خبر داد.

به گزارش فارس، پروژه احداث کتابخانه مرکزی رشت از سال ۸۳ آغاز و با طراحی ویژه که از عنصر کتاب برای معماری آن استفاده‌شده با اسکلت بتنی در شش طبقه با مساحت هشت هزار و ۱۵۳ مترمربع و با پیش‌بینی بخش‌های متعددی چون سالن آمفی‌تئاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه مجزا ویژه آقایان و خانم‌ها، سالن جلسات، بخش ویژه گویا و بریل، بخش کتب مرجع، بخش امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، بخش ویژه مطالعه محققان، بخش اداری کتابخانه و مرمت و آماده‌سازی کتاب در حال ساخت است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول