اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بی‌اعتنایی مسئولان آذربایجان غربی به هشدار استاندار/ نقض «فاصله‌گذاری اجتماعی» با یک مراسم!

در حالی که استاندار آذربایجان ‌غربی دو روز پیش، نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌ غربی هشدار داده است، در اقدامی عجیب فرماندار، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر با حضور در مراسم افتتاح یک فروشگاه، اقدام به نقض پروتکل‌های بهداشتی کردند.

بی‌اعتنایی مسئولان آذربایجان غربی به هشدار استاندار/ نقض «فاصله‌گذاری اجتماعی» با یک مراسم!

‌به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه در روزهای گذشته با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌ غربی، مسوولان استان نسبت به تداوم این روند به مردم و مسوولان استانی هشدار دادند.

استاندار آذربایجان ‌غربی با دعوت مردم به رعایت نکات بهداشتی، از آن‌ها خواست تا بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

محمدمهدی شهریاری در چهلمین جلسه استانی مبارزه با کرونا با انتقاد از عادی‌انگاری کرونا توسط بخشی از مردم و مسئولان، اظهار کرد: ادامه این روند به شیوع بیشتر بیماری و اعمال مجدد محدودیت ها منجر می شود.

کوتاهی مسوولان در قبال عدم رعایت نکات بهداشتی قابل قبول نیست

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: متاسفانه بی توجهی برخی مسئولان نسبت به دستورات بهداشتی عواقب خطرناکتری در قیاس با بی‌توجهی مردم به دنبال دارد و مسئولان نسبت به اجرای دقیق مصوبات و دستورات بهداشتی در خط مقدم هستند و هیچ کوتاهی در این مورد قابل قبول نیست.

شهریاری با تاکید بر اجرای دقیق نظارت‌ها در اجرای فاصله گذاری اجتماعی و دستورات بهداشتی در ادارات و اماکن صنفی، تصریح کرد: دستگاه های نظارتی در خصوص مسئولان و دستگاه های اجرایی و نیز اماکن و واحدهای تولیدی و خدماتی که دستورات بهداشتی را رعایت نمی کنند بدون اغماض عمل کرده و آنها را مورد پیگرد قضایی قرار دهند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به گزارش های ارائه شده مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن پرتردد از جمله بازارها در برخی شهرستانها، گفت: فرمانداران و نیروی انتظامی باید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد استانی از جمله رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بازارها و اماکن پرتردد نظارت داشته و در صورتی که تخطی صورت بگیرد واحد متخلف تعطیل شود.

شهریاری با بیان اینکه کرونا تمام نشده و درصورتی که دستورات بهداشتی رعایت نشود بار دیگر اوج می گیرد، گفت: کار مقابله با کرونا امروز به نسبت روزهای نخست سخت تر شده و باید آگاه‌سازی و اطلاع رسانی کماکان ادامه داشته باشد.

وی افزود: عبور از بحران کرونا صرفا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پرهیز از تجمعات و اجرای دقیق فاصله گذاری اجتماعی ممکن است.

شهریاری خاطر نشان کرد: نباید خسته بشویم و به مردم القا شود که کار تمام شده است‌‌. هنوز راه سختی پیشرو داریم.

بی اعتنایی مسوولان ارومیه به هشدارهای استاندار

با وجود هشدارهای استاندار و دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به افزایش مبتلایان و لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و مسوولان، دیروز شاهد مراسم افتتاحی از سوی شهرداری ارومیه بودیم که بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با حضور گسترده مردم برگزار شد.


در این مراسم فرماندار ارومیه، شهردار، و تعدادی از اعضای شورای شهر حضور داشتند.

به دنبال افتتاح این مجموعه بدون رعایت نکات بهداشتی، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در پستی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، به شدت از این اقدام مسوولان انتقاد کرد.

مردم و فعالین رسانه ای و فرهنگی نیز با انتشار متن‌هایی در فضای مجازی از این اقدام غیرمسوولانه انتقاد کردند.

با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی باید دید مقامات استانی چه واکنشی نسبت به این بی‌اعتنایی خواهند داشت و آیا طبق وعده استاندار، برخورد مناسب با این بی توجهی‌ها صورت خواهد گرفت؟

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول