اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هویت جمعی انقلاب اسلامی مبتنی بر عدالت‌خواهی است

تنها مفهومی که برای کارگزاران نظام اعم از سه قوه و نهادهای حاکمیتی به‌عنوان هویت جمعی می‌توان عنوان کرد «هویت جمعی انقلاب اسلامی» است که برخی از نمایندگان مجلس و تعداد معدودی از کارگزاران در سنوات پیشین با فساد مالی باعث خدشه‌دار کردن هویت جمعی انقلاب اسلامی شدند.

هویت جمعی انقلاب اسلامی مبتنی بر عدالت‌خواهی  است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا جاویدعربشاهی، فعال اجتماعی در یادداشتی انتقادی به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ریاکارانه بودن اعلام عدم دریافت کارت هدیه تهیه توسط تعداد دیگری از نمایندگان، هویت جمعی انقلاب اسلامی را مبتنی بر عدالت‌خواهی عنوان کرد.

در این یادداشت آمده است:

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در خصوص اعلام عدم دریافت کارت هدیه تهیه توسط تعدادی از نمایندگان ضمن ذکر عنوان ریاکاری برای این اقدام،گفته است که با این کار در افکار عمومی ذهنیت نادرستی از قوه مقننه ایجادشده و تقاضا کرده که همکاران به هویت جمعی توجه کنند و هدفش را از این تذکر صیانت از هویت جمعی مجلس شورای اسلامی دانسته است!

بسیار عجیب است که نماینده‌ای که باید خود صدای رسای مبارزه با فساد و رانت باشد از اینکه تعدادی از نماینده‌های پاک دست مجلس خود را وامدار باندهای ثروت و قدرت نکرده‌اند، تعبیر «ایجاد ذهنیت نادرست از قوه قضاییه» کرده است!

جناب آقای نماینده محترم

اولاً رفتار هر نماینده‌ای به ‌پای ‌خود او نوشته می‌شود لذا هر نماینده‌ای خود پاسخگوی رفتار خود در افکار عمومی است؛ همان‌گونه که وقتی از گفتگوی شما به‌عنوان کاندیدای منتخب مجلس یازدهم با خبرگزاری ایسنا و ادعایی که در خصوص نمایشی بودن عملکرد قوه قضاییه داشتید و زمینه تخریب شخص رئیس قوه قضاییه توسط رسانه‌های معاند را فراهم کردید، کسی ذهنیت نادرستی نسبت به قوه مقننه پیدا نکرد!

ثانیاً تنها مفهومی که برای کارگزاران نظام اعم از سه قوه و نهادهای حاکمیتی به‌عنوان هویت جمعی می‌توان عنوان کرد «هویت جمعی انقلاب اسلامی» است که برخی از نمایندگان مجلس و تعداد معدودی از کارگزاران در سنوات پیشین با فساد مالی باعث خدشه‌دار کردن هویت جمعی انقلاب اسلامی شدند و زمینه را برای ایجاد ذهنیت نادرست از  نظام جمهوری اسلامی در ذهن افکار عمومی ایجاد کردند.

ثالثاً  در سنوات گذشته این‌قدر ذهنیت مردم در خصوص برخی از کارگزاران منفی شده است که اتفاقاً این نوع رفتارهای افشاگرایانه مانند اعلام پس دادن کارت هدیه حتی اگر به تعبیر شما از سر ریا هم بوده باشد بازهم باعث ایجاد امیدواری در افکار عمومی در خصوص پاک دستی مسوولین خواهد شد.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول