اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نیمه خرداد یادآور روزهای پرحادثه و عروج ملکوتی خورشید جماران است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تقویم تاریخ پرفراز و نشیب کشور ما در نیمه خرداد ماه، یادآور روزهای پرحادثه، غمبار و حماسی از جنس ایثار، شهادت و عروج ملکوتی خورشید جماران پس از سال‌ها مقاومت و هدایت است.

نیمه خرداد یادآور روزهای پرحادثه و عروج ملکوتی خورشید جماران است

حسین خوش‌اقبال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تسلیت ایام 14 و 15 خرداد اظهار داشت: نام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همواره با نام رهبر حکیم و قاطع، حضرت امام خمینی (ره) عجین شده است. بزرگ‌مردی که تنها به پشتوانه ایمان و اعتقاد و آزادگی و به مدد محبت همیشه ماندگارش در دل‌های ایرانیان، کاخ حکومت ستم‌شاهی را ویران کرد و همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند "امام کبیر ما عصر جدیدی را در زمان ما آغاز کردند"، امام راحل فصل نوینی فراروی تاریخ ایران اسلامی گشود.

وی تصریح کرد: تقویم تاریخ پرفراز و نشیب کشور ما در نیمه خرداد ماه، یادآور روزهای پرحادثه، غمبار و حماسی از جنس ایثار، شهادت و عروج ملکوتی خورشید جماران پس از سال‌ها مقاومت و هدایت است.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، بزرگ‌مرجعی که احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود و شخصیت بی‌نظیری که در جهان بی‌روح و در عصر غربت معنویت و اخلاق و عدالت، برای برافراشتن پرچم دینداری و حمایت از محرومان و مستضعفان قیام کرد و با بسیج زنان و مردان برای مقابله با استعمار و استبداد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» در چارچوب دین و خردورزی بنیان نهاد.

وی اذعان داشت: چهاردهم خرداد یادآور به سوگ نشستن ملت عزیز ایران در غم فراق بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین آغاز قیام ملتی مومن و انقلابی در ۱۵ خرداد ۱۳۵۲ در دفاع از ارزش‌های اسلامی است که به رهبری حضرت امام خمینی، حماسه‌ای تاریخی رقم زدند تا ارزش‌های ناب اسلام‌ محمدی ماندگار و جاودان باشد.

خوش‌اقبال ادامه داد: حضرت امام، رهبری آزاده و عالمی شایسته از تبار عالمان شجاع و استکبارستیزی بود که با توکل و ایمان به خدا و پشتوانه و حمایت عظیم مردمی، شکوه، عزت، استقلال و آزادی را برای کشور و ملت بزرگ ایران به ارمغان آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: اینک ماییم و مسیر روشنی که امام انقلاب برای نسل‌های آینده ترسیم کرده است؛ انقلاب اسلامی ایران در گام دوم خود فتح قله‌های تعالی و پیشرفت و بنای تمدن نوین اسلامی را هدف گرفته و در این مسیر، اندیشه‌های جاویدان امام خمینی(ره) همچنان شمع راه ملت ماست.

وی اضافه کرد: امروز به فضل الهی انقلاب اسلامی، این یادگار ماندگار امام راحل (ره) با رهبری داهیانه خلف صالحش، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) دوران چهل ساله بلوغ خود را سپری کرده و مسیر روشنی را برای ساخت تمدن اسلامی با تکیه بر نیروی عظیم مردمی، در چارچوب علم و ایمان مشخص نموده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: همان‌هایی که در اوایل سال ۴۲ در گهواره‌هایشان بودند، امروز الهام‌بخش آزادی‌خواهی تمام آزادگان جهانی شده‌اند.

خوش‌اقبال در ادامه عنوان کرد: امروز تصاویر حاج قاسم سلیمانی و شهید مهدی المهندس که همان سربازان شیرخوار امام بودند، در خیابان‌های امریکا به عنوان نماد آزادگی از استعمار امپریالیزم جهانی به گوش جهانیان مخابره می‌شود.

وی افزود: براستی که شهید سلیمانی از حاج قاسم سلیمانی برای امریکای جهانخوار بسیار خطرناکتر هستش. خون به ناحق ریخته شده شهید سلیمانی این روزها در اعتراضات ضد نژادپرستی، ظلم و زور در امریکا پرچمداری می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین گفت: سربازان مکتب تشیعی که امام خمینی در ایران پایه‌گذاری کردند، امروز همچون مقتدای خود، در جهان پر از ظلم و ستم امپریالیست و مارکسیست همچون ستارگانی بی‌بدیل می‌درخشند.

وی در پایان گفت: امید آنکه بیرق سرافراز انقلاب اسلامی ایران که با خون بسیاری از مردم شریف این سرزمین به اهتزار درآمده است، توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به دست پرامید آخرین منجی عالم بشریت برسد.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول