اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«برازجان» و 1500 یتیم بدون حامی

رئیس کمیته امداد برازجان گفت: در شهر برازجان یک هزار و ۵۰۰ یتیم بدون حامی وجود دارد که تاکنون فقط 250 حامی برای این کودکان پیدا شده است.

«برازجان» و 1500 یتیم بدون حامی

غلامحسین قیطاس خواه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان دشتستان با اشاره به طرح اکرام ایتام  اظهار داشت: در شهر برازجان یک هزار و پانصد یتیم بدون حامی وجود دارد که در سال جاری با همکاری خیرین و مردم ۲۵۰ حامی برای ایتام مدنظر پیداشده است و حامیان پرداخت هزینه در حد وسع  خود به ایتام را شروع کرده‌اند در این راستا از مردم  شریف برازجان درخواست می‌شود  در این خصوص همکاری بیشتری با اداره ایتام کمیته امداد  داشته باشند.

رئیس کمیته امداد برازجان افزود: امسال دو هزار و ۸۰۰ پک  غذایی توسط کمیته امداد، یک هزار ۲۰۰ پک توسط مراکز نیکوکاری، هفت‌صد پک توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و کانون‌های نیکوکاری در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قرارگرفته که ۹۰ درصد از خانواده‌های تحت پوشش را  شامل شده است.

قیطاس خواه  ابراز داشت: توسط خیرین  در حال تهیه پک‌های  غذایی برای ۱۰ درصد باقی‌مانده از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد که  پک‌های  غذایی به آن‌ها نرسیده،  هستیم.

رئیس کمیته امداد برازجان افزود: در سال جاری ۲۳ هزار پرس غذا با تفاهم با سه آشپزخانه‌های جهادی شهر برازجان و تهیه مواد موارد نیاز از طریق کمک‌های مردمی،  پخت غذا صورت گرفته و در اختیار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفت،

قیطاس خواه ابراز داشت:  یک‌صد و ده میلیون تومان مقدار جمع‌آوری فطریه در ۱۸ مسجد شهر برازجان بود که ۴۹۰ میلیون تومان از طریق خود اظهاری و با تحقیق در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفت.

رئیس کمیته امداد شهر برازجان در خصوص تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند در خصوص تبصره ۱۴ خاطرنشان کرد: در خصوص تحت پوشش قرار دادن خانوارهای نیازمند دستمان باز است، مراجعه‌کنندگان تحت عنوان تبصره ۱۴ تا حدود دو سال از خدمات کمیته امداد برخوردار هستند و بعدازآن  وام اشتغال‌زایی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.
قیطاس خواه تعداد واحد مسکن ساخته‌شده توسط کمیته امداد و استانداری برای مددجویان را ۳۴ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: در شهر برازجان با توجه به تورم‌ها پیدا کردن زمین برای مددجویان مشکل است، به همین دلیل تلاش کردیم در روستاها با همکاری دهیاران زمین تهیه و ساخت مسکن انجام و در اختیار مددجویان قرار دهیم.
رئیس کمیته امداد برازجان با تشکر از همکاری مدیریت آموزش‌وپرورش دشتستان در خصوص تخفیف بادانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد برای ثبت‌نام در مدارس افزود: نود درصد شهریه دانشجویان را پرداخت می‌کنیم و هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز نیز  بدون شهریه و با تخفیف در مدارس ثبت‌نام می‌کنند که پک تحصیلی نیز در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.


قیطاس خواه مقدار جمع‌آوری مبالغ از طریق صندوق‌های صدقات در سال ۹۸  را ۷۵ میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: چهار هزار و ۲۰۰ صندوق صدقات درشهربرازجان وجود دارد و در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا تخلیه صندوق‌های صدقات انجام نشد که از ۲۵ اردیبهشت‌ماه نیروهای کمیته امداد،  شروع به تخلیه این صندوق‌ها کرده‌اند.
رئیس کمیته امداد برازجان در خصوص اشتغال جوانان بیان داشت: در این خصوص اداره فنی و حرفه‌ای همکاری‌های لازم را با ما داشته به صورتی که رده‌های آموزشی جهت اشتغال جوانان در این مرکز برگزارمی‌شود.
رئیس کمیته امداد برازجان افزود: سال گذشته ۳۱۱ فرصت شغلی برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ایجادشده که از این آمار ۱۶۵  خانوار منجر به خودکفایی شدند امسال نیز در نظر داریم ۴۰۰ فرصت شغلی را ایجاد و ۲۱۰ خانوار را خودکفا نمایم.
رئیس کمیته امداد شهر برازجان مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۸ و ۹۹ کمیته امداد را اشتغال جوانان و مسکن بیان و تأکید کرد: در این خصوص با اداره مسکن همکاری‌های لازم صورت گرفته که امیدواریم در این راستا موفق‌تر از قبل عمل کنیم.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول