اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

راز ماندگاری امام تکلیف محوری همراه با اخلاص و کسب رضای خداست

کارشناس سیاسی در مراسم بزرگداشت 14 و 15 خرداد در یزد گفت: امام خمینی (ره) در طول حیات طیبه خود به دنبال شناخت وظیفه، انجام به تکلیف توأم با اخلاص عمل برای کسب رضای الهی بود و همین تکلیف محوری راز ماندگاری امام است.

راز ماندگاری امام تکلیف محوری همراه با اخلاص و کسب رضای خداست

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی فرشاد یزدی در آیین بزرگداشت ایام 14 و 15 خرداد که به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و با حضور مردم درالعباده و مسئولان در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد برگزار شد، تبیین شخصیت والای امام خمینی (ره) را از سوی مبلغان، خطبا و برگزارکنندگان مراسم در این ایام خواستار شد.

وی با تسلیت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین 15 خرداد ابراز کرد: سنگینی رحلت امام را بیشتر امام زمان (عج) احساس می‌کند چون فقیهی جامع‌الشرایط و از همه جهات ممتاز را از دست داد.

این خطیب توانا اظهار کرد: ابعاد شخصیتی و فضیلت امام راحل آن‌چنان برجسته است که انسان از بازگو کردن همه آن عاجز می‌ماند و ایشان مصداق عیسی مسیح در عصر ماست که وجودش از تولد تا رحلت، تحصیل در حوزه، تربیت شاگردان، قیام در قم، دوران تبعید در ترکیه، عراق و فرانسه و بازگشت به ایران و استقرار جمهوری اسلامی و ایجاد حکومت اسلامی همه و همه پربرکت بود و همچنان انقلاب اسلامی و بلکه مستضعفان جهان از برکات اندیشه انقلابی امام بهره‌مند هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرشاد یزدی با یادآوری سخن یکی از بزرگان حوزه گفت: اگر عملکرد یک سال حوزه را صرف چاپ کتاب و ارسال به اقصی نقاط جهان می‌کردیم نمی‌توانستیم به اندازه چهار ماه حضور امام خمینی (ره) در نوفل‌لوشاتو در جهان معاصر تأثیرگذار باشیم.

*شخصیت امام خمینی (ره) برای همه سنین تبیین شود

وی با تأکید بر ضرورت تبیین شخصیت امام خمینی (ره) برای همه سنین از کودکان تا نوجوانان و بزرگ‌سالان، اذعان کرد: سیره و روش امام و مبانی فکری و اصولی امام راحل برای همه درس‌آموز است.

این کارشناس سیاسی، علمداری رهبر انقلاب را حاصل پرورش در محضر امام خمینی (ره) دانست و گفت: تکلیف محوری امام و شناخت وظیفه برای انجام تکلیف بهترین فرصت در ایام سالگرد امام خمینی (ره) برای تبیین سیره و روش امام است و راز ماندگاری امام هم در این تکلیف محوری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرشاد یزدی تصریح کرد: وظیفه‌شناسی امام در طول 90 سال زندگی و به دنبال رضای الهی بودن از زیباترین سیره امام به شمار می‌رود.

وی گفت: امام در قبل از پیروزی انقلاب و در زمان تبعید که مرتب بیانیه صادر می‌کردند و در ایران به دست انقلابیون می‌رسید از سوی علمای حوزه به ایشان پیام دادند که در شأن شما به عنوان مرجع تقلید نیست که این‌قدر بیانیه صادر می‌کنید و به دنبال مسائل سیاسی هستید، امام در پاسخ به پیام علما گفتند من به دنبال مرجعیت و ریاست نیستم بلکه به دنبال تکلیف و رضای الهی هستم.

سخنران مراسم بزرگداشت 14 و 15 خرداد، همگان را به بازدید از منزل امام در نجف فراخواند و افزود: امام یک عمر «پروا» کرد تا «پر» وا کرد؛ حلال و حرام خدا را مواظبت کرد؛ استقامت و صبر نمود و خالصانه برای مردم گرمای 60 درجه نجف را 15 سال تحمل کرد تا اسلام را احیا کند.

*تعهدات امام به خدای مردم ایران

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرشاد یزدی یادآور شد: روزی در زمان تبعید امام در نجف یکی از مسئولان عراقی خدمت امام رسید و گفت به خاطر تعهداتی که با دولت ایران دارند به امام اجازه فعالیت سیاسی نمی‌دهند و امام در جواب کوبنده‌ای به او گفته بودند من به خاطر تعهداتی که به خدای مردم ایران دارم نمی‌توانم دست از وظایفم بردارم و خمینی هر کجا باشد آنجا را کربلا و عاشورا می‌داند.

وی همگان را اعم از زن و مرد، والدین و اقشار مختلف مردم از کارگر و کارمند گرفته تا معلم و استاد دانشگاه، روحانی، مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی، پزشکان و...را به تشخیص وظیفه و انجام تکلیف برای رضای الهی توأم با اخلاص در عمل فراخواند.

خطیب این مراسم با قرائت آیه آخر سوره عنکبوت «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا، وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ و آن‌ها که در راه ما (با خلوص نیّت) جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است» افزود: «فینا» در این آیه یعنی اخلاص عمل و برای رضای الهی که باید مورد توجه قرار گیرد.

*خاطره جالب خبرنگار خارجی از امام در نوفل‌لوشاتو

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرشاد یزدی با یادآوری خاطره‌ای از زمان حضور امام در نوفل‌لوشاتو گفت: امام وقتی می‌خواست وارد اتاق شود و با خبرنگار خارجی مصاحبه کند ابتدا دستور داد کفش‌های مردم را که داخل منزل نشسته بودند از سر راه ایشان بردارند که مبادا پا روی کفش مردم بگذارند که این رفتار امام باعث تأمل خبرنگار خارجی شده بود.

*امام خود را ندید و بین‌المللی شد

وی با اشاره به وصیت‌نامه 29 صفحه‌ای امام خمینی (ره) ابراز کرد: در این وصیت‌نامه، امام حتی یک کلمه در مورد خودش و یا در مورد جای دفن خود سخنی نگفته است و در همه جای صفحات وصیت‌نامه امام به اکثر اقشار جامعه توصیه‌ها و وصیت کرده‌اند، درواقع امام خود را ندید و خدا او را بین‌المللی کرد.

این کارشناس سیاسی با یادآوری خاطره‌ای از مرحوم آیت‌الله اراکی گفت: این عالم ربانی وقتی به دیدار امام رفت این‌گونه سلام کرد: «السلام علیک با ولی‌الله، السلام علیک یا ذخیره الله، السلام علیک یابن رسول‌الله» و ما درمی‌یابیم که رسیدن به سر حدّ عصمت و طهارت در این دنیا شدنی است.

*نظر تحلیلگر کاخ سفید درباره امام

حجت‌الاسلام فرشاد یزدی با اشاره به کی سینجر از تحلیلگران کاخ سفید گفت: وی درباره امام گفته است «آیت‌الله خمینی خلق را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرده است و تصمیمات او چنان رعدآساست که هیچ‌کس نمی‌تواند تصمیمات او را از پیش حدس بزند، او با معیارهای دیگری غیر از معیارهای شناخته شده روز دنیا سخن می‌گوید»

وی تصریح کرد: ما باید عمق زندگی امام و اصول حاکم بر زندگی ایشان از جمله مهربانی نسبت به مردم، توجه به وظیفه، اخلاص، ارتباط با خدا، انس با قرآن تا آخرین لحظات حیات، نماز اول وقت و نماز شب را تبیین کنیم.

کارشناس سیاسی افزود: اگر روزی ابراهیم با اسماعیل بنای کعبه را بنا نهاد ولی امام خمینی (ره) بنای کعبه انقلاب و احیای اسلام ناب محمدی را با تقدیم هزاران اسماعیل از جمله شهیدان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بنا نهاد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرشاد یزدی خاطرنشان کرد: قدرت امروز سپاه و ارتش ما به خاطر اخلاص عمل امام در به پیروزی رساندن انقلاب است.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط امروز تحریم علیه انقلاب اسلامی ما نیازمند زنده کردن سیره و روش امام راحل هستیم.

سخنران مراسم 14 و 15 خرداد، تلاش همه گروه‌های جهادی کشور در مبارزه با کرونا و مدافعان سلامت را ستود و آن را یادآور هشت سال دفاع مقدس دانست.

برپایه این گزارش، در مراسم بزرگداشت 14 و 15 خرداد اکثر شخصیت‌های استان از جمله آیت‌الله ناصری یزدی امام‌جمعه یزد، استاندار، فرماندار، فرمانده سپاه الغدیر استان و فرماندهان سپاه و فرماندهان انتظامی، خانواده معظم شهدا، علما، مسئولان شورا هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیران کل دستگاه‌های دولتی و اقشار مختلف مردم حضور یافتند و بار دیگر با ارمان های امام خمینی (ره) پیمان بستند و بر تداوم راه ایشان تأکید کردند.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول