اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

افتتاح ۹ طرح زیرساختی صنعت برق در بوشهر با اعتبار 2240 میلیاردی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر با بیان اینکه در مجموع 9 پروژه در حوزه صنعت برق افتتاح می‌شود گفت: ارزش این پروژه‌ها بالغ بر دو هزار و 420 میلیارد تومان است.

افتتاح ۹ طرح زیرساختی صنعت برق در بوشهر با اعتبار 2240 میلیاردی

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر از افتتاح پروژه‌های صنعت برق در استان بوشهر خبر  داد و اظهار  داشت: این پروژه‌ها فردا پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور و رضا اردکانیان وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر افزود: افتتاح نیروگاه بخار 160 مگاواتی سیکل ترکیبی عسلویه با اعتبار بالغ بر دو هزار و 240 میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها است که با افتتاح این پروژه ظرفیت اشتغال برای 800 نفر به صورت مستقیم و هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه 85 درصد تجهیزات این پروژه ساخت داخل و توسط مهندسان داخلی صورت گرفته شده است افزود: علاوه بر پروژه یاد شده پنج پروژه بخش انتقال و فوق توزیع و سه پروژه بزرگ بخش توزیع نیروی برق افتتاح خواهد شد.

رجبی مشهدی هدف از افتتاح این پروژه‌ها را توسعه و افزایش ظرفیت پست، اصلاح، به‌روز رسانی و بهینه سازی شبکه انتقال و توزیع در استان بوشهر عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها در قالب پویش هر هفته الف - ب- ایران است که منشاء اثر و خدمات ویژه‌ای در کشور و استان بوشهر بوده است.

سخنگوی صنعت برق همچنین از افتتاح پروژه افزایش ظرفیت پست صنعت بوشهر خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، همچنین پروژه‌های افزایش ظرفیت پست‌های ۲۳۰ کیلوولت گناوه و بوشهر، توسعه و افزایش ظرفیت ۴۰۰ کیلوولت پارس (عسلویه) از دیگر پروژه‌هایی است که افتتاح می‌شود که در این بخش بالغ بر  ۱۲۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

رجبی مشهدی گفت: در برنامه ویدئو کنفرانس وزیر نیرو سه طرح شامل توسعه شبکه‌های توزیع برق، اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق و ارتباطات و توسعه و نوسازی ناوگان خودرویی عملیاتی برق این استان راه‌اندازی می‌شود که بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

سخنگوی صنعت برق افزود در مجموع 9 پروژه در حوزه صنعت برق افتتاح می‌شود گفت: ارزش این پروژه‌ها بالغ بر دو هزار و 420 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر 96 درصد مشترکان الگوی مصرف بهینه برق را رعایت می‌کنند گفت: فقط چهار درصد بیش از الگوی مصرف می‌کنند که به این افراد توصیه می‌شود با رعایت الگوی مصرف برق همچون قراردادن ترموستات کولر روی دمای ۲۴ درجه می‌توانند همچون دیگر مردم در رعایت الگوی صحیح مصرف برق اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول