اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شفافیت آرا، مجلسی شیشه‌ای می‌سازد/ضرورت اعلام اموال نمایندگان مجلس

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با حمایت صددرصدی از طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: شفافیت آرای نمایندگان موجب ایجاد مجلسی شیشه‌ای خواهد شد و در چنین شرایطی مردم به وکلای خود بیشتر اعتماد می‌کنند.

شفافیت آرا، مجلسی شیشه‌ای می‌سازد/ضرورت اعلام اموال نمایندگان مجلس

محمدرضا احمدی سنگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با حمایت صددرصدی از طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اظهار کرد: این طرح باعث می‌شود مردم وکلای خود را بشناسند و بدانند رأیی که در مجلس داده می‌شود به نفع یا به ضرر مردم است و اینکه نمایندگان موکلان خود را در نظر می‌گیرند.

وی موافقت با شفافیت آرای نمایندگان مجلس را در نظر گرفتن منافع مردم و نظام دانست و گفت: اگر مردم از این امور مطلع باشند خوب است، نماینده‌ای که به این طرح رأی می‌دهد حتماً منافع مردم و نظام را در نظر می‌گیرد نه منافع دولت و منافع شخصی خود را.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شفافیت آرای نمایندگان موجب ایجاد مجلسی شیشه‌ای خواهد شد، افزود: در چنین مجلسی مردم به نمایندگان و وکلای خود در خانه ملت اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند.

احمدی با اذعان به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم بیش از طرح شفافیت آرا موافق این طرح هستند، بیان کرد: حتماً در روزی که در مجلس در خصوص این طرح رأی‌گیری می‌شود، بنده جزو موافقین خواهم بود و مطمئناً نمایندگان مجلس یازدهم موافقت بیشتری خواهند داشت.

وی با اشاره به آغاز شفافیت در حضوروغیاب‌ها و تأخیرهای نمایندگان در مجلس یازدهم تصریح کرد: به‌شخصه به شفافیت مالی نمایندگان نیز اعتقاددارم، نمایندگان باید اکنون و بعد از چهار سال نمایندگی دارایی و اموال خود را نیز اعلام کنند و اگر قرار بر رشد مالی است، اموال نمایندگان باید رشد قابل‌قبول و نه رشد قارچ گونه داشته باشد.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با بیان اینکه اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس موجب جلوگیری از سوءاستفاده‌های سیاسی، مالی و اجتماعی نمایندگان می شود، گفت: نماینده باید برای مردم و نظام کار کنند و برای مجلسی در طراز انقلابی بیش ازآنچه به نفع خودش است، فعالیت کند.

احمدی با اشاره به ویژگی‌های مجلس در طراز انقلابی بیان کرد: یکی از محورهایی که موجب می‌شود مجلس ما انقلابی باشد، شفافیت آرای نمایندگان و حتی شفافیت اموال نمایندگان است و مردم بدانند نماینده‌ای که انتخاب کرده‌اند چه قدر برای آن‌ها و به نفع آن‌ها کار می‌کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول