اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم | پرده‌ای دیگر از اقدامات پلیس آمریکا؛ محاصره معترضان و شلیک گازهای شیمیایی

ویدئویی بتازگی منتشر شده که نشان می‌دهد نیروهای پلیس آمریکا در شهر «شارلوت» ایالت کارولینای شمالی معترضان را محاصره کرده‌اند، به سمت آنها مواد شیمیایی پرتاب می‌کنند و حتی اجازه فرار نیز به آنها نمی‌دهند.

فیلم | پرده‌ای دیگر از اقدامات پلیس آمریکا؛ محاصره معترضان و شلیک گازهای شیمیایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در یکی از جدیدترین خشونت‌های پلیس آمریکا علیه معترضان، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که افسران پلیس آمریکا در «شارلوت» ایالت «کارولینای شمالی» را در حالی نشان می‌دهد که معترضان به قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی را در محوطه‌ای محاصره کرده و به سمت آنها گاز اشک‌آور و دیگر مواد شیمیایی پرتاب می‌کنند و اجازه فرار به آنها نمی‌دهند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش کرد، این کلیپ ویدئویی سه‌شنبه شب و توسط «جاستین لافرانکو» بنیانگذار و ناشر روزنامه آلترناتیو «کوئین سیتی نرو» (Queen City Nerve) ضبط شده است.

صدای لافرانکو در این کلیپ ویدئویی شنیده می‌شود که می‌‌گوید، افسران پلیس از پشت سر و مقابل معترضان گاز اشک‌آور و نارنجک نورزا پرتاب می‌کنند.

وی همچنین ادامه می‌دهد که افسران پلیس از بالای ساختمان‌ها به سمت معترضان و جمعیت مردم گاز فلفل پرتاب می‌کنند.

لافرانکو سپس توضیح می‌دهد: «همگی ما کاملاً به دام افتاده‌ایم. تنها یک مسیر برای خروج وجود داشت و نیمی از گروه از میان گاز اشک‌آور و گاز فلفل از این مسیر خارج شدند اما برای بقیه ما، تنها مسیر فرار....فشار آورن به دریچه‌ای درب محوطه پارکینگی بود که مقابل ما قرار داده شده بود».

وی ادامه داد: «افراد تلاش می‌کردند از فاصله شش اینچی ایجاد شده در دریچه وارد پارکینگ شوند و نجات پیدا کنند اما هنگامی که به دنبال خروج  از محوطه پارکینگ بودند، افسران پلیس از همه طرف شروع به شلیک گاز فلفل کرد».

لافرانکو در این خصوص توضیح داد: «آنها بی‌رحمانه به ما اجازه خروج از محوطه را نمی‌دادند . این بدترین اقدامی بود که مشاهده کرده بودم. اولین بار بود که واقعاً نگران جان خود شده بودم».

به دنبال انتشار این نوار ویدئویی موجی از انتقادات روانه اداره پلیس شارلوت در کارولینای شمالی شد به طوریکه پلیس شارلوت-مکلنبرگ مجبور شد در صفحه توییتر خود اعلام کند که در حال بررسی این موضوع هستند.

در کلیپ ویدئویی منتشر شده، مواد شیمیایی مورد استفاده علیه معترضان موجب سرفه و تنگی نفس افرادی شده بود که در محل حضور داشتند و صدایی در ویدئو شنیده می شود که در حال توصیف وقایع است و سپس بر اثر دود ناشی از مواد شیمیایی پراکنده در هوا شروع به سرفه می‌کند.

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت و همچنین به آغاز تظاهرات‌هایی علیه تبعیض نژادی منجر شد.

تجمعات اعتراضی علیه قتل فلوید از سه‌شنبه شب در شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و تدریجاً به دیگر نقاط آمریکا و حتی دیگر کشورها نظیر انگلیس و فرانسه نیز کشیده شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول