اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تشریح آخرین وضعیت کرونا در دزفول

رئیس علوم پزشکی دزفول گفت: ظرفیت تست کرونا ویروس به روزانه ۵۳۴نمونه افزایش یافته است.

تشریح آخرین وضعیت کرونا در دزفول

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، یوسف پریدار رئیس‌ دانشگاه ‌علوم ‌پزشکی ‌دزفول ظهر امروز در جلسه مطبوعاتی با اصحاب رسانه  اظهار کرد: بهترین استراتژی در مقابله با کرونا ویروس مربوط به کشور چین است که در همان ابتدا حکومت نظامی تشکیل شد و پس از آن کشورهای‌ اروپایی‌ که نمونه‌گیری‌های وسیع را انجام داد و می‌دانست که با توجه به سطح فرهنگ مردم با ارائه پروتکل‌های بهداشتی افراد جامعه به خود قرنطینگی به شدت پایبند خواهند بود.

وی افزود: در حال حاضر واکسیناسیون مردم یکی از راه‌حل‌های کنترل بیماری است که متاسفانه فعلا واکسنی وجود ندارد و راه حل دیگر گسترش ویروس در جامعه تا حد ایمن شدن جامعه است.

یوسف پریدار ادامه داد: آمار مبتلایان به کرونا ویروس تحت تاثیر بیماریابی و مجموع رفتار مردم و مسئولین است که دانشگاه علوم پزشکی دزفول در بیماریابی فعالیت گسترده و وسیعی دارد.

پریدار گفت: طبق یک اپیدمی، با ابتلای ۶۷ تا ۸۲ درصدی افراد جامعه، یک ایمنی جمعی ایجاد خواهد شد که با این روش نیز با سیل مخربی از بیماری رو به رو خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: افزایش آمار تحت تاثیر بیماریابی و رفتار مردم و مسئولین است که علوم پزشکی دزفول در بیماریابی وسیع در حال فعالیت است.

وی اذعان کرد: معاونت غربالگری دزفول جز ۵ دانشگاه نخست کشور در اجرای نمونه‌گیری‌ها است.

یوسف پریدار ادامه داد: در آزمایشگاه‌های دزفول در ابتدا روزانه نمونه‌گیری ۸۰نفر پیش‌بینی شده بود که این رقم تا روز گذشته به ۵۳۴ تست در روز رسیده است.

پریدار گفت: بیماران سرپایی بیمارانی هستند که ناقل ویروس هستند اما علائمی ندارند و اکثر افراد این گروه ۳۵ تا ۶۵ سال سن دارند که باعث انتقال بیماری به افراد گروه سن بالا شده و بسیار خطرناک هستند.

وی تصریح کرد: اگر بیماران سرپایی شرایط قرنطینه خانگی داشته باشند در منزل تحت نظارت و کنترل روزانه کارشناسان بهداشت قرار می‌گیرند و اگر شرایط قرنطینه خانگی را نداشته باشند پس از بررسی به نقاهتگاه منتقل میشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: مشخصات بیماران سرپایی روزانه به سه نهاد امنیتی شهرستان ارسال که توسط این نهادها تحت نظر قرار میگیرند و از تردد‌های این بیماران در سطح شهر جلوگیری خواهد شد، همچنین بیماران سرپایی که قرنطینه را رعایت نکنند ابتدا تذکر و اگر تکرار کنند با حکم قضایی به نقاهتگاه منتقل می‌شوند.

وی اظهار کرد: استفاده از لفظ رها سازی بیماران سرپایی در سطح جامعه اشتباه و کاملا نادرست است.

یوسف پریدار بیان‌کرد: طبق بازرسی بازرسان کشوری، نقاهتگاه شهرستان دزفول جز ۶نقاهتگاه برتر کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: ایجاد بیمارستان صحرایی برای ویروس کرونا در حد یک شعار است چرا که بیمار کرونایی ممکن است در آن واحد به نیازهای ضروری همانند ICU، اکسیژن و سایر نیازهای فوری، احتیاج پیدا کنند.

بیمارستان بزرگ دزفول برای مقابله با کرونا کاملا مجهز است
مهدیه توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: چرایی انتخاب بیمارستان گنجویان و عدم استفاده از سایر بیمارستان ها، جدید بودن ویروس و بروز رفتارهای جدید کرونا است که نیاز است یک بیمارستان کاملا مجهز برای مقابله با آن نیاز است که بجز بیمارستان گنجویان دزفول، سایر بیمارستان‌ها ۹۰%این امکانات را ندارند.

وی افزود: یکی دیگر از نگرانی مردم ارتباط بیماران کرونایی با سایر بیماران است که باید توجه داشت کادر درمان از همه نگران‌تر هستند چراکه باید از شلوغی بیمارستان جلوگیری کنند، پس قطعا از این ارتباط جلوگیری می‌شود‌.


توکلی گفت: ۸ بخش بیمارستان دزفول درگیر کرونا هستند که هر بخش هم به افراد مشکوک به کرونا و مبتلایان قطعی کرونا تقسیم بندی شده‌است و در چینش تخت‌ها نیز فاصله گذاری به شدت رعایت شده بطوری که ظرفیت هر بخش از ۴۰نفر به ۲۰نفر کاهش یافته است‌.

وی ادامه داد: پرسنل مبتلا به کرونا لزوما از مکان کاری خود مبتلا نشده‌اند چرا که در بیمارستان کادر درمان در ارتباط با کرونا با لباس مخصوص و رفتاری محتاط برخورد می‌کنند و تا به حال خوشبختانه هیچ یک از پرسنل مبتلا به کرونا فوت نشده‌است و بطور کلی از ۱۰۰ نفر کادر مبتلا، ۵ نفر نیاز به بستری پیدا کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم تصریح کرد: افتتاح اورژانش جدید از دیگر اقدامات جداسازی بیماران کرونایی است که تا کنون انجام شده و هفته آینده نیز سومین ICU بیماران کرونا در بیمارستان دزفول افتتاح خواهد شد.

 توکلی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در حوزه دانشگاه علوم‌ پزشکی دزفول ۴هزار و ۱۰۰نفر به اورژانس‌ها مراجعه نموده که یک هزار و ۳۰۰ نفر مبتلای قطعی تشخیص داده شدند.

وی افزود: میانگین سنی فوتی های کرونا در دزفول ۶۹/۲ سال اعلام شده و نسبت فوت شدگان به کل مبتلایان ۳% است.

 توکلی گفت: از ۱۰۴ نفر فوت شده بر اثر کرونا در دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۷۵ پرونده به طور دقیق بررسی شد که قریب به ۸۰% بیماری زمینه‌ای و مابقی عموما دارای سن بالای ۸۰سال بوده‌اند.

وی افزود: از ۱۰۸ مورد فوتی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۷۶ نفر مربوط به دزفول، ۲۳نفر شوش، ۵نفر گتوند و ۴مورد خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول است.

توکلی بیان‌کرد: هیچ مورد فوتی زیر ۲۰سال در دزفول وجود نداشته و بیشترین آمار فوت مربوط به سنین ۸۱ تا۹۰ سال است.

وی‌ اظهار‌ کرد: در شهرستان شوش نیز یک بخش ۲۰تخته خوابی دیگر آماده و در صورت نیاز افتتاح خواهد شد.

محل دفن فوت‌شدگان کرونا شرایط خاصی ندارد

شاپور مسعودی معاون بهداشتی علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: دفن بیماران کرونایی طبق اعلام وزارت بهداشت، در آرامستان‌های عادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی ندارد و ویروس به محض گندزدایی با مواد ضدعفونی کاملا از بین خواهد رفت.

ناصر میرشکاک معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: وقتی بیمارستانی به عنوان بیمارستان مخصوص بیماران کرونا انتخاب می شود درآمد آن کاهش می‌یابد بطوری که درآمد بیمارستان بزرگ دزفول در مدتی که مشغول کار درمانی ویروس کرونا شده، ۵۰% کاهش یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول