اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش کره جنوبی در جزایر «تاکه شیما»/ اعتراض شدید توکیو

به دنبال برگزاری بی سرو صدای رزمایش ارتش کره جنوبی در جزایر مورد مناقشه با ژاپن، دولت توکیو به برگزاری این رزمایش در جزایر تاکه شیما شدیدا اعتراض کرد.

رزمایش کره جنوبی در جزایر «تاکه شیما»/ اعتراض شدید توکیو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری یونهاپ از برگزاری رزمایش سالانه ارتش کره جنوبی در جزایر تاکه شیما در دریای ژاپن در اوایل هفته جاری میلادی خبر داد. 

جزایر تاکه شیما مورد اختلاف میان سئول و توکیو است و دو طرف ادعای مالکیت بر آن را دارند. کره‌ای ها به آن، جزایر «دوکدو» می‌گویند. 

یونهاپ به نقل از منابع نظامی ارتش گزارش داد، نیروی دریایی به همراه نیروی هوایی و گارد ساحلی کره جنوبی این رزمایش را به طور مشترک در روز سه شنبه برگزار کردند اما سئول به دلیل تنشها اخیر با ژاپن از رسانه‌ای کردن این رزمایش خودداری کرده بود. 

این درحالیست که دولت ژاپن شدیدا به برگزاری این رزمایش اعتراض کرده است. 

رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که «یوشی هیده سوگا» دبیر کابینه ژاپن انجام عملیات نظامی از سوی ارتش کره جنوبی در جزیره تاکه شیما  را غیرقابل قبول و تاسف آور خواند. وی مجددا تاکید کرده است که بر اساس مستندات تاریخی و قوانین بین المللی این جزیره جزئی از خاک کشور ژاپن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول