اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حال دانشگاه پیام نور هرمزگان خوب نیست!

طی دو سه سال اخیر، موج بی‌توجهی به نیروهای بومی در ساختار دانشگاه پیام نور هرمزگان موجب سرخوردگی چهره‌های علمی استان شده است.

حال دانشگاه پیام نور هرمزگان خوب نیست!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، داریوش حسن‌زاده از فعالان اجتماعی هرمزگان در یادداشتی آورده است:

دانشگاه پیام نور هرمزگان یکی از مراکز مهمی علمی این استان است که متأسفانه در سال‌های اخیر دستخوش بی‌برنامگی در نوع مدیریت بر آن شده است تا جایی که برخی انتصابات در جایگاه روسای واحدهای دانشگاهی در شهرستان‌ها از دیگر استان‌ها، زمینه سرخوردگی چهره‌های علمی استان را فراهم آورده است.

متأسفانه طی روزهای اخیر نیز دانشجویان و کادر علمی این دانشگاه، خبرهای جسته و گریخته‌ای از قرارگیری این دانشگاه تحت مدیریت استان کرمان می‌شنوند و عملا توضیح مشخص و روشنی نیز از سوی این دانشگاه در رفع نگرانی خانواده بزرگ این دانشگاه ارائه نمی‌شود.

بسیاری از نیروهای هرمزگانی طی دو دهه اخیر با کسب مدارج علمی در مقاطع مختلف توانسته‌اند به جایگاه ویژه علمی در کشور دست پیدا کنند که بسیاری از آنان فارغ‌التحصیل همین دانشگاه هستند اما هیچ توجهی به آنان در انتصابات صورت نمی‌گیرد و در مقابل از نیروهای استان‌های مجاور به عنوان روسای واحدهای پیام‌نور شهرستان‌های مختلف هرمزگان استفاده می‌شود.

به عنوان نمونه می‌توان به روسای واحدهای میناب، بندرلنگه، مرکز بین‌المللی قشم، مرکز کیش، مرکز بندرعباس و... اشاره کرد.

بواقع باید این سوال را پرسید که مگر هرمزگان قحط الرجال است که اتوبوسی مدیر وارداتی در واحدهای شهرستانی یک دانشگاه منصوب شده است که حال علاوه بر اینکه نتوانستند هرمزگان را به نکته قابل قبول علمی برسانند، حال باید شاهد قرارگیری این دانشگاه به عنوان شعبه‌ای از دانشگاه پیام نور کرمان باشیم.

اکنون که شرایط نامناسبی را بر مدیریت دانشگاه پیام نور هرمزگان شاهدیم، ضروری است تا ریاست دانشگاه پیام نور هرمزگان به سوالات ذیل پاسخ دهند که معیار درست و روشنی بر کارکرد و شیوه مدیریت این دانشگاه در دو سه سال اخیر باشد.

۱- از زمان ورودتان به هرمزگان تعداد جلساتی که با دانشجویان داشته اید و نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام عملی نموده اید را عنوان نمایید؟

۲- چرا دانشجویان دانشگاه پیام نور هرمزگان برای  تهیه کتاب (انتشارات پیام نور) با مشکلات زیادی روبرو‌ هستند و برای تهیه آن می بایست به استان‌های همجوار مراجعه کنند؟

۳- علت عدم استفاده از ظرفیت نیروهای بومی ماندگار با مدرک دکترا و درجات علمی بالا را تشریح فرمایید.

۴- دستاوردهای پژوهش و تالیفات دانشگاه پیام نور استان هرمزگان را در سال‌های اخیر بیان فرمایید.

۵- علت عدم ارتباط صحیح با بنگاه‌های اقتصادی استان جهت تقویت دانشگاه پیام نور را تشریح فرماید.

۶- علت عدم وجود یک سالن ورزشی مجهز با تمام امکانات برای دانشجویان این دانشگاه به منظور گذراندن واحدهای مرتبط چیست؟

۷- چرا در دانشگاهی که بالای ۹۰ درصد دانشجویان آن بومی هستند، مدیران غیر بومی منصوب می‌شود؟

بر نمایندگان هرمزگان ضروری و واجب است تا به طور دقیق کارنامه سال‌های اخیر این دانشگاه را بررسی کرده و اجازه ندهند این مرکز دانشگاهی از مدار حرکت استوار خارج و اعضای علمی آن دچار سرخوردگی شوند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول