اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آغاز فعالیت سالن‌های سینما از24 خرداد/ عبور استان مرکزی از توزیع 100 هزار بسته معیشتی

استاندار مرکزی گفت: سالن‌های سینما و کنسرت‌ها، مهدکودک‌ها، کلاس‌های آموزش زبان نیز با 50 درصد ظرفیت از 24 خرداد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

آغاز فعالیت سالن‌های سینما از24 خرداد/ عبور استان مرکزی از توزیع 100 هزار بسته معیشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: امروز نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار و بحث اپیدمی جدید کرونا در سطح کشور و چند استان جنوبی مطرح شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از استان‌ها سیر صعودی دارند و آمار در برخی از استان‌ها رو به افزایش است که کمیته امنیت و اجتماعی ستاد ملی نتایج نشست‌هایی خود را مطرح در خصوص بازگشایی برخی از صنوف از جمله سالن‌های سینما و سالن‌های کنسرت، گردشگری تصمیماتی گرفته شد که قرار است گردشگری داخلی از ۲۴ خرداد آغاز به کار کنند.

استاندار مرکزی افزود: سالن‌های سینما و کنسرت‌ها، مهدکودک‌ها، کلاس‌های آموزش زبان نیز با ۵۰ درصد ظرفیت از ۲۴ خرداد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

آقازاده گفت: قرار بر این شد نمازهای جمعه حتی در شهرهایی که با خطرپذیری متوسط هستند از اول تیرماه برقرار شود، اما فعالیت تالارها و سالن‌های عروسی همچنان ممنوع است.

وی با بیان اینکه شرایط، شرایط خوبی نیست و اوج این بیماری با توجه به آمارهایی یک هفته اخیر نشان دهنده رشد صعودی بیماری در برخی از استان‌ها گفت: با توجه به وضعیت استان‌های همجوار از جمله قم، خوزستان و اصفهان خطرپذیری استان افزایش یافته، شرایط کاملا شرایط حساسی است که باید مراقبت کنیم و دستور العمل‌ها را رعایت کنیم. 

استاندار مرکزی اظهار کرد: به مردم توصیه داریم همچنان از حضور و تردد در مناطق عمومی و شلوغ، خیابان‌ها، پاساژها و مراکز خرید خودداری کرده و بهداشت شخصی را به خوبی رعایت کنند. 

آقازاده ادامه داد: امروز در استان هرچند شرایط خوب است، اما باید حفاظت کنیم تا به خوبی بتوانیم این شرایط را نگهداری کنیم، هم اکنون در استان ۶ شهرستان دلیجان، کمیجان، آشتیان، خنداب، زرندیه و شازند وضعیت سفید و سایر شهرها وضعیت زرد دارند.

وی بیان کرد: کنترل این بیماری نیازمند عزم عمومی استان است که مردم باید مثل گذشته همکاری لازم را داشته باشند، امروز ۸۰ درصد از مبتلایان که حدود ۲ هزار و ۲۸۴ نفر هستند بهبود یافته و ۱۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند، بیمارستان خوانساری کاملا پاک شده و در حال خدمت به بیمار سرطانی هستند.

استاندار مرکزی افزود: در هفته اخیر هیچ مورد فوتی گزارش نشده است و رتبه استان ۲۱ کشور است که با توجه به آمارهای برخی از استان‌ها پیش‌بینی‌ می‌شود شرایط بهتر شود، اما اگر مردم رعایت نکنند امکان هر نوع شیوع در استان وجود دارد.

به گفته وی توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در استان هدفگذاری شده بود که تاکنون ۹۰ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده و پیش‌بینی می‌شود استان از مرز ۱۰۰ هزار بسته عبور کند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول