اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

محیط بانان و پاسگاه‌های محیط بانی گلستان افزایش یافت

مدیر کل محیط زیست استان گلستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده امسال و سال گذشته تعداد محیطبانان و پاسگاه‌های محیطبانی استان افزایش یافت.

محیط بانان و پاسگاه‌های محیط بانی گلستان افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان،  محمدرضا کنعانی در جلسه با رئیس کل دادگستری گلستان به مناسبت هفته محیط زیست از همکاری و همراهی محیط زیست با سمن‌ها خبر داد و اظهار کرد: سمن‌ها امروز به بازوی اجرایی محیط زیست تبدیل شده‌اند که نتیجه آن افزایش حساسیت‌ها به محیط زیست و آشنایی بیشتر مردم با مباحث زیست‌محیطی مانند فک خزری شده است.

وی بالا بردن سطح آگاهی مردم در خصوص مسائل زیست‌محیطی تاکید کرد و یادآور شد:  به طور مثال اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان اقدامات  تشویقی و ترغیبی موثری برای رهاسازی «فک‌های» گرفتار در تور ماهیگران  صورت داده است که در سال‌های گذشته شاهد رهاسازی تعدادی از این حیوان‌های گرفتار در تور صیادان بودیم، خوشبختانه سطح فرهنگ صیادان منطقه با قدامات تشوریقی و ترغیبی رو به افزایش است که نوید بخش همکاری و تعامل سازنده با اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان را دارد.

کنعانی با بیان اینکه «فوک خَزَری» یکی از پستانداران کمیاب آب‌زی دنیاست که فقط در دریای خزر و رودخانه‌های منتهی به آن زندگی می‌کند، خاطرنشان کرد: این‌گونه تنها پستاندار دریای خزر به‌شمار می‌آید و به دلیل صیدِ بی‌رویه و به هم خوردن شرایط زیستی و کاهش شدید جمعیّت نیازمند حمایت بین‌المللی است.

مدیر کل محیط زیست استان گلستان گفت: خوشبختانه یک قلاده «فوک خزری» حدوداً یک و نیم ساله که در تور صیادان به دام افتاد، توسط صیادان تحویل اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن شد.که برای رهاسازی به «مرکز امداد و نجات فوک خزری» واقع در کلینیک مرکز آشوراده انتقال داده شد.
کنعانی در این جلسه از تلاش و همراهی دستگاه قضایی در حمایت از ماموران زحمتکش و پرتلاش حفاظت محیط زیست استان تشکر و قدردانی کرد.

استفاده از ظرفیت آرای جایگزین حبس برای کمک به حفظ محیط زیست در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان  نیز در این جلسه از آمادگی دادگستری استان برای صدور آرای جایگزین زندان در راستای کمک به حفظ محیط زیست خبر داد.

هادی هاشمیان گفت: محیط زیست، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های مرتبط می‌توانند خدمات و اقدامات مورد نیاز خود را به دادگستری اعلام کنند.

وی تصریح کرد: پیشنهادات دریافتی از این دستگاه‌ها به قضات محاکم کیفری استان ارسال می‌شود تا مرتکبان جرایم سبک و افراد فاقد سابقه کیفری، به جای زندان به انجام خدمات‌عمومی برای حفظ محیط‌زیست مکلف شوند.

هاشمیان با اشاره به اینکه گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین زندان است، گفت: سال گذشته بیش از 4 هزار و 500 رای جایگزین زندان در محاکم استان صادر شد که نهال‌کاری، پاکیزگی محیط‌زیست و حاشیه جنگل‌ها، کمک به بهسازی مدارس، حرفه‌آموزی و ارائه خدمات عمومی رایگان به مردم در شهرداری‌ها از جمله این آرا بود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت سمن‌ها برای حفظ محیط زیست هم تاکید کرد وگفت: براساس قانون آیین دادرسی کیفری، سمن‎ها می‎توانند هر جا تخلف یا تخریب در محیط زیست مشاهده کردند به دستگاه قضایی شکایت کنند.

نشست مشترک دادگستری و محیط زیست به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد.

انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول