اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مهربانی با پرندگان به سبک مردم بادرود+فیلم

رئیس انجمن حافظان محیط‌زیست بادرود گفت: اینجا بادرود است، شهری که مردمانش با حیوانات آن‌قدر مهربانانه برخورد کرده‌اند که هرروز گزارش‌های مستندی به این انجمن می‌رسد که در مکان عمومی و خصوصی همچون دانشگاه، مغازه‌ها، منازل و ...حیوانات و پرندگان با آرامش تخم‌گذاری می‌کنند بدون آنکه کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها برسد.

مهربانی با پرندگان به سبک مردم بادرود+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، اخیراً در شبکه‌های اجتماعی کلیپی دست‌ به‌ دست شد که نشان می‌داد یک پرنده برای به دنیا آوردن جوجه‌های خود در خروجی یک کولر آبی در مغازه آرایشگاهی در شهر بادرود جا خوش کرده است.

محمدرضا فتاحی صاحب این آرایشگاه به خبرنگار فارس گفت: با مشاهده این صحنه دلم نیامد که آشیانه پرنده را خراب کنم و گرمای بالای ۴۵ درجه شهر بادرود را به جان خریدم و عصرها از پنکه برای خنک کردن مغازه استفاده می‌کنم.

 وی افزود: وقتی مشتری برای گرمای مغازه اعتراض می‌کنند، آشیانه را نشان مشتری‌ها داده و آن‌ها را توجیه می‌کنم و آن‌ها هم با آغوش باز این نکته را می‌پذیرند.

 متصدی آرایشگاه بادرود تصریح کرد: تا مرحله پرواز پرندگان این آشیانه را تکان نخواهم داد و وقتی پرنده‌ها ازاینجا رفتند، کولر روشن خواهد شد.

 

 

عبدالعظیم شکاری رئیس انجمن حافظان محیط‌زیست بادرود هم اظهار کرد: فرهنگ مواظبت از حیات‌وحش را از مردم سخت‌کوش کویر بادرود یاد بگیریم.

وی افزود: اینجا یک کشور پیشرفته اروپایی یا آمریکایی نیست بلکه بادرود است، شهری که مردمانش با حیوانات آن‌قدر مهربانانه برخورد کرده‌اند که هرروز گزارش‌های مستندی به این انجمن می‌رسد که در مکان عمومی و خصوصی همچون دانشگاه، مغازه‌ها، منازل و ...حیوانات و پرندگان با آرامش تخم‌گذاری یا توله زایی می‌کنند بدون آنکه کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها برسد.

رئیس انجمن حافظان محیط‌زیست بادرود گفت: مستنداتی که روباه‌ها در کنار شهرک صنعتی با آرامش توله می‌آورند و یا پرندگانی که در جالباسی دفتر دانشگاه آزاد و یا در کولر مغازه‌ها تخم‌گذاری می‌کنند و یا مارهایی که در بعضی منازل حاشیه شهر به دام افتاده و آزادسازی می‌شوند،وجود دارد.

وی تصریح کرد: به فرهنگ غنی خودمان افتخار می‌ورزیم و این کار بافرهنگ سازی و آموزش جوامع بومی محلی در طول سال‌های متمادی حاصل می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول