اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد استاندار آذربایجان‌شرقی از دوگانگی و تضاد سیاست‌های اقتصادی/ چرا در کشور فقط چند نفر بتوانند نهاده‌های دامی وارد کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی از وجود دوگانگی و تضاد در سیاست‌های اقتصادی کشور انتقاد کرد.

انتقاد استاندار آذربایجان‌شرقی از دوگانگی و تضاد سیاست‌های اقتصادی/ چرا در کشور فقط چند نفر بتوانند نهاده‌های دامی وارد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در پنجاه و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به مشکلات مربوط به تامین  شکر، اقلام موردنیاز صنایع غذایی و نهاده‌های دامی اظهار کرد: انحصار در واردات اقتصاد کشور را دچار معضلات بسیاری کرده است.

وی با بیان اینکه چرا باید در کشور فقط چند نفر بتوانند نهاده‌های دامی وارد کنند، افزود: در هر جلسه این موارد را تذکر می‌دهیم اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد و دوگانگی و تضاد در سیاست‌های اقتصادی از موانع اصلی تولید به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: یکی از تولیدکنندگان از مهرماه سال گذشته 300 تن نهاده دامی وارد کرده که گمرک اجازه ترخیص آن را نمی‌دهد و نصف شکر خراب شده ولی تولیدکننده‌ای دیگر به راحتی کالای خود را وارد و ترخیص می‌کند!

پورمحمدی تصریح کرد: مشکل دیگر تولیدکنندگان استانی تمرکزگرایی است و هر تصمیمی که در استان می‌گیریم باید در ستادهای ملی مجددا بررسی و تصویب شود لازم است، اختیارات بیشتری به شورای گفت‌وگوی استان‌ها تفویض شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: لازم است، تصمیمات منطقه‌ای مربوط به واردات برخی از اقلام ضروری به استان‌ها واگذار شود.

این مسوول به مشکلات مربوط به جرائم بانکی در شرایط کرونایی اشاره کرد و یاد آور شد: بانک‌های استانی همکاری مطلوبی با تولیدکنندگان و مجموعه‌ مدیریتی استان دارند اما در هر صورت اختیارات آنها محدود است و ارزش پول ملی کاهش یافته و در مورد چنین مواردی باید به شکل ملی تصمیم‌گیری شود.

پورمحمدی تصریح کرد: نسبت منابع و مصارف  بانکی در استان در بخش دولتی مطلوب و بین 60 تا 70 درصد است اما این رقم در مورد بانک‌های خصوصی تنها 3 درصد است.

وی به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: باید با گزارش این وضعیت به شورای پول و اعتبار تلاش شود جرائم تمام رسته‌های صنفی در دوران کرونا بخشوده شود.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول