اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شهرداری تهران باید اتوبوس‌های شهرری را به‌روزرسانی کند

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به افزایش شاخص آلایندگی در برخی روزها در شهرری گفت: یکی از مطالباتی که از شهرداری تهران داریم بحث برنامه ریزی برای ساماندهی توقف‌گاه‌های اتوبوس‌های شهری در شهرستان ری و به روزرسانی اتوبوسهای شهری برای کاهش آلودگی هوا در ری است.

شهرداری تهران باید اتوبوس‌های شهرری را به‌روزرسانی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری ظهر امروز به مناسبت هفته محیط زیست در دیدار با زهره عبادتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری و سیده مریم محمدی کارشناس فداکار این اداره که در حین ماموریت دچار سانحه شده بود، اظهار داشت: محیط زیست از اولویت های هر جامعه‌ای است که توجه به آن باعث ایجاد توسعه پایدار می شود لذا همه دستگاه‌ها و نهادها باید در مسیر حفظ محیط زیست برای آیندگان قدم بردارند.

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست افزود: ری در گذشته مرکز کشاورزی بوده اما به مرور عمده بارگذاری‌های صنعتی و تولیدی و شهرک بزرگ انرژی در ری ایجاد شده و همچنین برخی مراکز مثل مرکز پردازش زباله در آراد کوه از سوی تهران به ری تحمیل شده است که همه بخش‌های شهرستان را به دلیل بحث پسماندسوزی تحت الشعاع قرار می دهد. 

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص قانون هوای پاک و تولید بنزین باکیفیت و خودکفا شدن در این زمینه گفت: در رابطه با مسائل زیست محیطی باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و همه مردم در این راه همکاری کنند و مسؤولان نیز بحث پیشگیری و برخورد با عواملی که به سلامت مردم آسیب می زند را با جدیت دنبال کنند. 

توکلی در ادامه با تاکید بر ساماندهی آب‌های جنوب تهران، تصریح کرد: موضوع آب‌های سطحی و روان آب‌هایی که از شمال شهر به سمت شهرری سرازیر می شود بایستی در اولویت قرار بگیرد و توسط وزارت نیرو ساماندهی شود که پیگیر رفع این موضوع هستیم. 

وی افتتاح پایش لحظه ای در شهرک انرژِی را از اقدامات خوب زیست محیطی برشمرد و گفت: با افتتاح پایش لحظه ای در شهرک انرژِی و شرکت‌های نفتی بحث رصد وضعیت و پایش لحظه ای این شرکت ها انجام می‌شود و آلودگی خاک در اطراف این شرکت‌ها را نیز پیگیری می‌کنیم. 

معاون استاندار تهران با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر انتقال آرادکوه است، اظهار کرد: بیش از ۵ دهه دفن پسماند در آرادکوه انجام شده و روزانه 8هزار تن زباله به این مرکز وارد می شود که دیگر آرادکوه ظرفیت پذیرش زباله ندارد و بایستی کارهای به روز و علمی تر در این مرکز انجام شود.

توکلی با اشاره به اینکه در مجلس قانونی در جهت حمایت از پسماند تصویب شده است، تاکید کرد: مشکلات زیست محیطی باید به صورت علمی رفع شود و باید محیط زیست شهرستان ری این مطالبه را از سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران داشته باشد که در آرادکوه کار علمی انجام شود. 

وی در ادامه مراکز بازیافت غیرمجاز زباله، پسماندسوزی، چربی‌سوزی، بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام(ره) و تخریب اراضی ملی را از دیگر معضلات زیست محیطی شهرستان ری برشمرد و ادامه داد: دفتر حفاظت از محیط‌زیست در بخش فشافویه دایر شد که اتفاق خوبی است و وجود بازرسان و ضابطان زیست محیطی می تواند تا حد زیادی جلوی ورود پسماند سایر نقاط استان تهران به شهرستان ری را بگیرد.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر به روزرسانی اتوبوس‌های شهری، گفت: یکی از توقف‌گاه‌های اتوبوس‌های شهری در شهرستان ری قرار دارد و یکی از مطالباتی که از شهرداری تهران داریم بحث برنامه‌ریزی برای ساماندهی این موضوع و به روزرسانی اتوبوس‌های شهری برای کاهش آلودگی هوا است که شهرداری تهران حتما باید برای جلوگیری از افزایش شاخص آلایندگی در شهرری برنامه ویژه‌ای داشته باشد. 

توکلی در بخش دیگری از مراسم ضمن تجلیل از سیده مریم محمدی فرزند شهید و کارشناس فداکار اداره محیط زیست شهرستان ری که سال گذشته در بازرسی از کوره‌های ذغال‌سوزی غیرمجاز به داخل چاه سقوط کرده و دچار سوختگی شده بود، اظهار داشت: نیروهایی متعهد و دلسوز در سازمان حفاظت از محیط‌زیست مشغول به خدمت هستند که با تلاش شبانه‌روزی و از جان گذشتگی برای احیاء و حفاظت از محیط‌زیست فعالیت می‌کنند و یکی از این نیروهای متعهد خانم محمدی است که با شجاعت تمام از فعالیت های آلاینده کوره‌های ذغال‌سوزی در دورترین نقطه بخش فشافویه جلوگیری و در حین انجام ماموریت دچار سانحه شد که این نشان از ایثار و فداکاری او در راستای حفاظت از محیط زیست شهرستان ری دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول