اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انس با قرآن در اوج محرومیت/«کلام‌الله» مونس تنهایی «عزت‌الله»+فیلم

عده‌ای با دست خالی و با کمترین امکانات و در عین فقر و نداری و زندگی سخت و طاقت فرسا مانند عزت‌الله مرادی مرد روستایی ساکن روستای چشمه‌چنار یاسوج قرآن را به حد اعلای پاس می‌دارند.

انس با قرآن در اوج محرومیت/«کلام‌الله» مونس تنهایی «عزت‌الله»+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آن چه که امروزه به عنوان آسیب‌های اجتماعی در جامعه دیده می‌شود و هر روزه خبرهای ناگواری از اعتیاد و طلاق و خودکشی به گوش می‌رسد از مهم‌ترین دلایل آن دوری از قرآن و دستورات آسمانی نازل شده در آخرین کتاب آسمانی است.

قرآن جامع همه موضوعات و دستورالعمل کاملی برای زیستن سالم در دنیای فانی است و اگر به دستورات قرآن عمل می‌شد اکنون زمین گسترده از پاکی‌ها و خوبی‌ها بود.

متاسفانه قرآن نسبت به همیشه مهجور واقع شده و کمتر می‌شنویم که به صورت مستمر و دائم محافل انس با قرآن برای نسل جوان و نوجوان برگزار شود نسلی که اگر با قرآن مانوس نباشد به بیراهه می‌رود و دچار آسیب‌ها و امراض لاعلاجی خواهد شد.

اما در این بین عده‌ای با دست خالی و با کمترین امکانات و در عین فقر و نداری و زندگی سخت و طاقت فرسا مانند عزت‌الله مرادی مرد روستایی ساکن روستای چشمه‌چنار یاسوج قرآن را به حد اعلای پاس می‌دارند.

عزت‌الله مرادی که سابقه حضور در جبهه‌های جنگ و نبرد حق علیه باطل را دارد با همه محرومیت و فقر مادی که در زندگی دارد و در بدترین شرایط زندگی را سپری می‌کند اما یک لحظه از قرآن غافل نمی‌شود و با سواد اندک دبستانی خود قرآن را به زیبایی کتابت می‌کند و ساعات بسیاری از شبانه‌روز را به این کار مشغول است.

 

مرادی می‌گوید: در صورتی که مورد توجه قرار گیرم و مسوولان کمک کنند قرآن را به زیبایی برای خواندن بچه‌‌های دبستانی کتابت می‌کنم اما در این زمینه تاکنون کسی راجع به کارهای قرآنی از من سوالی نپرسیده و یادی نکرده است.

به گزارش فارس؛ دستگاه‌های فرهنگی و هنری همچون اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی وظیفه دارند که قرآن پژوهان و افرادی که به هر نحو برای نشر اندیشه قرآنی اقدام می‌کنند مورد حمایت خود قرار دهند که در استان کهگیلویه و بویراحمد چنین چیزی کمتر دیده می‌شود.

 

 

انتهای پیام/2571/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول