اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رحمانی فضلی: تلاش‌ها برای افزایش جمعیت، متناسب با برنامه کشور نیست

وزیر کشور با اشاره به گزارش‌های ارائه شده مبنی بر اقدامات انجام گرفته برای افزایش جمعیت کشور، گفت: متأسفانه ارزیابی‌هایی که ارائه شد، نشان از تلاش و کوشش متناسب با برنامه‌ جمعیت نبود.

رحمانی فضلی: تلاش‌ها برای افزایش جمعیت، متناسب با برنامه کشور نیست

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز (یکشنبه 18 خرداد) در پایان جلسه شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران بیان داشت: جلسه امروز مربوط به موضوع جمعیت بود، موضوعی که مقام معظم رهبری هم اخیراً برای چندمین بار نسبت به روند باروری جمعیت و روند سنی جمعیت اظهار نگرانی داشتند.

وی ادامه داد: این موضوع چند سال قبل هم بحث شده بود و دستگاه‌های متولی باید این مسئله را پیگیری کنند؛ مجمع تشخیص مصلحت نظام یک گزارش ارزیابی از دستگاه ها ارائه کرد. متاسفانه ارزیابی هایی که اینجا ارائه شد نشان از تلاش و کوشش متناسب با برنامه‌ جمعیت نبود.

وزیر کشور اظهار داشت: ثبت احوال گزارشی از روند ها را ارائه کرد، شورای انقلاب فرهنگی اقدامات خوبی انجام داده است. وزارت بهداشت و وزارت ورزش هم کارهایی که انجام داده بودند و پیشنهاداتی مطرح کردند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: مقرر شد که کار گروهی تشکیل شود و یک برنامه جامع تقسیم کار ملی نسبت به موضوع جمعیت با تعیین دستگاه متولی، همکاران و دستگاههای معین مشخص شود و همه این سیاست های ۱۴ گانه ابلاغیه مقام معظم رهبری و سیاست های تشویقی و اجرایی در آنجا مشخص شود و با زمانبندی کار بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های مطرح شده در این جلسه تصریح کرد: بحث فرزندآوری، تشویق به فرزندآوری، ازدواج ، جلوگیری از طلاق، بحث ناباروری و موضوع آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این موضوع باید در بستر یک پذیرش عمومی شکل گیرد.

وزیر کشور در خاتمه تاکید کرد: همچنین یک بحثی در مورد سیاست های مورد استفاده در دنیا برای این موضوع مطرح شد. با پیگیری این موضوع و کار گروهی که تشکیل شد و ارائه گزارش های سه ماهه امیدواریم بتوانیم دغدغه رهبری در این زمینه را رفع کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول