اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ساداتی‌نژاد: تقسیمات کشوری اصلاح شود

نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: قانون تقسیمات کشوری مصوب 1316 است و برای سال 1364 نیز اصلاحیه‌ای خورده است و از برنامه دوم توسعه قرار بوده که قانون تقسیمات کشوری اصلاح شود که متأسفانه لایحه آن تا به امروز به مجلس داده نشده است.

ساداتی‌نژاد: تقسیمات کشوری اصلاح شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدجواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس امروز (یکشنبه 18 خرداد 99)، طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس به وزیر کار اظهار داشت: بیمارستان تأمین اجتماعی کاشان علیرغم سابقه طولانی 18 ساله این پروژه هنوز عملی نشده بنابر این با توجه به خانواده 250هزار نفری کارگری در این منطقه از وزیر محترم می‌خواهم که در تسریع این پروژه اهتمام ببخشند.

وی با تذکری به وزیر کشور گفت: قانون تقسیمات کشوری مصوب 1316 است و برای سال 1364 نیز اصلاحیه‌ای خورده است و از برنامه دوم توسعه قرار بوده که قانون  تقسیمات کشوری اصلاح شود که متأسفانه لایحه آن تا به امروز به مجلس داده نشده است.

نماینده مردم کاشان در مجلس گفت:‌در کشور ما استان‌هایی است که استان‌های بزرگ‌مقیاس محسوب می‌شوند همچون استان‌های اصفهان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان که استاندار این مناطق فرصت نمی‌کند به همه شهرستان‌های استان سر بزند.

ساداتی‌نژاد گفت:‌ وقتی به تجربه برخی کشورهای همجوار همچون ترکیه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کشوری همچون ترکیه یک سوم ایران مساحت دارد که 82 استان در این کشور موجود است بنابر این اگر استان‌های کشور را با تمرکز بیشتر و کوچک‌تر داشته باشیم می‌توانیم بهره‌وری، اشتغال  تولید ثروت بیشتری در کشور داشته باشد بنابر این وزیر برای کاهش بروکراسی که ما با توجه به اینکه عدم تخصیص اختیار داریم که از تحریم آمریکا هم بدتر است و تحریم داخلی محسوب می‌شود لازم است استان‌های بزرگ‌مقیاس را تفکیک کنیم تا بهتر و چابک‌تر در حوز‌ه‌های اداری روند توسعه شتاب پیدا کند و رضایت مردم هم افزایش یابد.

وی طی تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: کنارگذر آران و بیدگل و اتصال به ورامین تهران و دماوند یک جاده استراتژیک است و یک کریدور شمال به جنوب کشور است که از نظر پدافند غیرعامل برای تهران حائز اهمیت است که یم تواند در بحران‌ها اثرگذار باشد بنابر این در اختصاص بودجه و اهتمام برای آن تمهید جدی صورت گرفت.

ساداتی‌نژاد گفت: شرکت تراورس هم که 5 هزار کارگر دارد و متعلق به شرکت راه‌آهن است نیز قرار بود که کارگران این شرکت زیرمجموعه راه‌اهن قرار بگیرند که زمزمه‌هایی مبنی بر تمدید قرارداد شنیده می‌شود که باید رسیدگی جدی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول