اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمادگی بنیاد مسکن برای سنددار کردن واحدهای روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از آمادگی بنیاد مسکن برای سنددار کردن واحدهای روستایی طی 2 سال خبر داد و گفت: هم اکنون درصد سنددار کردن واحدهای روستایی 69 درصد است.

آمادگی بنیاد مسکن برای سنددار کردن واحدهای روستایی

 رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تاکنون 63 هزار و 995 فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و 7 هزار و 107  جلد سند برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادر شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان 69.1 درصد بوده که این میانگین در سطح کشور 60.93 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
وی ادامه داد: میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی شهری 28.12 درصد در سطح کشور و در استان زنجان  27.1  درصد  است 
مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صدور سند اماکن روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: صدور سند اماکن روستایی گامی برای بهره‌مند شدن جوامع روستایی از مزایای مالکیت تثبیت‌شده در راستای توسعه موزون است، تا منابع به صورت منطقی و عادلانه میان مردم روستا به گونه‌‌ای تقسیم شود که همه روستاییان امکان یابند مانند جوامع شهری از حقوق مناسبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد:  صدور سند برای واحدهای روستایی همواره موجب محرومیت‌زدایی، افزایش ارزش املاک در مناطق روستایی، بهره‌گیری از سرمایه‌های راکد موجود در روستاها برای فعالیت‌های حقوقی و اقتصادی و در نهایت ارتقای توسعه پایدار را به دنبال خواهد داشت.
خواجه‌ای با اشاره به اینکه، صدور سند واحدهای مسکونی روستایی برای خانوارهای روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان می‌توانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان مراجعه کنند، افزود: در صورت استقبال آن دسته از روستائیانی که تاکنون موفق به اخذ سند برای اماکن داخل محدوده طرح هادی نشده‌اند، بنیاد مسکن استان، آمادگی دارد طی دو سال نسبت به سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی با همکاری ثبت اسناد استان اقدام کند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: واگذاری اسناد مالکیت روستایی، زمینه را برای دریافت تسهیلات بهسازی مسکن فراهم می‌کند و به عنوان یک پشتوانه برای روستائیان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول