اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«فهما» فضای رقابتی سالم کانون‌های مساجد کشور

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: «فهما» رقابت سالمی بین تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور حتی کانون‌های که در دورترین نقاط و در روستاهای محروم هستند ایجاد می‌کند.

«فهما» فضای رقابتی سالم کانون‌های مساجد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی ظهر امروز در آیین رونمایی از سامانه اختصاصی فهما استان همدان که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و برخی از مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان برگزار شد اظهار کرد: هدایت نسل جوان به مساجد با ابزار فرهنگ و هنر در اولویت برنامه‌های کانون‌های مساجد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مدلی جهت رقابت منسجم و هماهنگ بین کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور تا پایتخت فهما معرفی شد افزود: معرفی پایتخت فهما فضای بسیار خوبی است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ما می‌توانیم در این فضا با برنامه‌ریزی درست ایده‌های ناب را مبادله و اشتراک‌گذاری کنیم تا با ایجاد رقابت سالم بین کانون‌ها باعث رشد و پیشرفت این مجموعه‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری باشیم.

وی بیان کرد: با استفاده از فهما هر کانونی می‌تواند از وضع خود مطلع شود و این فقط مقایسه با خود نیست بلکه مقایسه با دیگر کانون‌های شهری، استانی و کشوری است و این پله‌ای برای ارتقا و فرصتی ارزشمند برای استفاده از ایده‌ها است.

ارزانی با اشاره به اینکه فهما فضای جدیدی در جهت تلاش مضاعف در مساجد است اظهار کرد: فهما رقابت سالمی بین تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور حتی کانون های که در دورترین نقاط و در روستاهای محروم هستند ایجاد می‌کند تا فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را بازتاب و انعکاس دهند.

وی در ادامه گفت: سال گذشته در معرفی پایتخت فهما برخی کانون‌های روستایی توانستند در رقابت با سایر کانون‌های شهری پیروز میدان باشند و به عنوان کانون فعال و الگو در کشور معرفی شوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید در جهتی حرکت کنیم تا کارکردهای مسجد همانند سال‌های اوایل انقلاب باشد و مساجد به مرکز فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، عبادی، اجتماعی و رفع مسائل و مشکلات محله و جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امروزه جنگ نرم به جنگ پرقدرتی تبدیل شده است گفت: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق، برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را در فضای مجازی به حد مطلوب و کمال برسانیم.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول