اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خنثی‌سازی عملیات تروریستی در اردن

دستگاه اطلاعات اردن از خنثی‌سازی عملیات تروریستی علیه مرکز امنیتی در استان «إربد» خبر داد.

خنثی‌سازی عملیات تروریستی در اردن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دستگاه اطلاعات اردن اعلام کرد که اوایل فوریه گذشته عملیات تروریستی برای هدف قرار دادن یک مرکز امنیتی در استان إربد را خنثی و سه نفر را در رابطه با این عملیات بازداشت کرده‌اند.

به نوشته روزنامه اردنی «الرأی»، این سه متهم سعی داشتند به گروه تروریستی داعش در سینای مصر ملحق شوند اما تلاش‌های آن‌ها ناکام ماند.

بر اساس این گزارش، یکی از عناصر داعش در سیناء که با این متهمان در ارتباط بوده به آن‌ها پیشنهاد اجرای عملیات نظامی در کشورشان را داده است که متهمان ردیف اول و دوم این پیشنهاد را پذیرفته و قصد اجرای عملیات تروریستی در مرکز امنیتی إربد را داشته‌اند.

این افراد با اتهام ترویج افکار تروریستی، تلاش برای پیوستن به گروه‌های مسلح و تروریستی و توطئه به قصد اجرای عملیات تروریستی مواجه هستند.

بر پایه این گزارش پس از حضور داعش در سوریه و عراق در سال ۲۰۱۴، متهم ردیف اول که اخبار و بیانیه‌های صادره از داعش را از طریق اینترنت دنبال می‌کرده، به افکار داعش گرایش پیدا کرده و به یکی از طرفداران آن تبدیل می‌شود.

پیشتر نیز دستگاه اطلاعاتی اردن از خنثی‌سازی دو عملیات تروریستی خبر داده بود که در عملیات نخست دفتر دستگاه اطلاعاتی اردن در الزرقاء هدف قرار گرفته و طی آن شماری کشته شدند و در عملیات دوم نیز یکی از گشتی‌های ثابت اطلاعاتی با سلاح گرم هدف قرار گرفته و نیروهای آن کشته شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول