اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

80 درصد شهروندان آمریکایی اوضاع کشورشان را خارج از کنترل می‌بینند

نظرسنجی جدید دو رسانه معتبر آمریکایی نشان داد که از هر 10 شهروند این کشور 8 تن اوضاع را خارج از کنترل دیده و نسبت به توانایی «دونالد ترامپ» در مهار کرونا و بازگشت وضعیت اقتصادی به حالت سابق ناامید هستند.

80 درصد شهروندان آمریکایی اوضاع کشورشان را خارج از کنترل می‌بینند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظرسنجی‌های جدید در آمریکا حاکی از این است که 80 درصد شهروندان آمریکایی ( 8 نفر از 10 نفر) اوضاع را خارج از کنترل می‌دانند و اکثریت آنها نگران شیوع ویروس کرونا و بازگشت وضعیت اقتصادی به حالت قبلی و ناامیدی به دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور برای متحد کردن کشور  هستند.

نظرسنجی تازه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» و «وال استریت ژورنال» که مورخ 28 مه (پنجشنبه 8 خرداد) تا 2 ژوئن (سه شنبه 13 خرداد) انجام شد از نگرانی گسترده شهروندان آمریکا نسبت به وضعیت نگران کننده این کشور حکایت دارد.

«جف هورویت» یکی از دموکرات‌های حاضر در این نظر سنجی گفت، اوضاع خارج از کنترل شده و این وضعیت آمریکا در سال 2020 است. وی در این زمینه گفت: «این یکی از معدود مواردی است که آمریکایی‌ها با آن موافقند.»

بر اساس نظر سنجی صورت گرفته، «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور جلوتر است. در این نظر سنجی 80 درصد گفتند که شرایط در کشور خارج از کنترل شده و تنها 15 درصد معتقدند اوضاع تحت کنترل است.

در این نظرسنجی مشترک همچنین 63 درصد گفتند که «بسیار» یا «تا حدی نگران» ابتلای خود یا اعضای خانواده به ویروس کرونا هستند. 46 درصد نیز اوضاع اقتصادی ایالات متحده را «ضعیف» توصیف کردند که بالاترین میزان از سپتامبر 2012 تاکنون است. در این نظرسنجی همچنین 54 درصد بر این باور بودند که مهار ویروس کرونا و بازگشت وضعیت اقتصادی به گذشته «یک سال» یا «بیشتر» زمان می‌برد.

 در زمینه قتل «جورج فلوید» سیاه پوست مقتول در آمریکا به دست ماموران پلیس نیز 59 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که با مرگ فلوید و عملکرد پلیس در این زمینه بر مشکلاتشان افزوده شده است.

نتایج یک نظرسنجی دیگر نیز نشان داد محبوبیت دونالد ترامپ در میان مردم آمریکا تنها ظرف حدود ۳ هفته ۶ درصد کاهش یافته است. بر اساس نظرسنجی مشترک شبکه «هیل» و شرکت «هریس ایکس» که بین دوشنبه تا پنجشنبه هفته گذشته انجام شد، محبوبیت ترامپ در آمریکا به ۴۴ درصد رسید. این در حالی است که در نظرسنجی قبلی که در تاریخ ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) انجام شده بود محبوبیت ترامپ ۵۰ درصد بود.بر اساس این نظرسنجی، میزان عدم مقبولیت ترامپ نیز نسبت به نظرسنجی قبلی با ۶ درصد افزایش، به ۵۶ درصد رسیده است.

در نظرسنجی اخیر خبرگزاری «رویترز» نیز میزان مقبولیت ترامپ در میان آمریکایی‌ها به زیر ۵۰ درصد رسیده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول