اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

جابری انصاری تشریح کرد: پرونده سازی‌های آمریکا علیه اتباع ایرانی در چارچوب سیاست فشار حداکثری

معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ضمن تشریح پرونده‌سازی‌های آمریکا علیه اتباع ایرانی در چارچوب سیاست فشار حداکثری گفت: امروز با بازگشت مجید طاهری پزشک ایرانی یک ورق دیگر از کتاب قطور ظلم و ستم آمریکا علیه دولت، ملت و اتباع ایرانی بسته شد.

جابری انصاری تشریح کرد: پرونده سازی‌های آمریکا علیه اتباع ایرانی در چارچوب سیاست فشار حداکثری

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری‌انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در بدو ورود مجید طاهری پزشک زندانی ایرانی در آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالیم بعد از ماه‌ها تلاش فشرده و پیگیری مستمر وزارت خارجه در هماهنگی نزدیک با نهادهای مختلف کشور و با همکاری دولت سوئیس امکان رهایی آقای دکتر طاهری فراهم شد.

وی افزود: چند روز قبل نیز دکتر سیروس عسگری به کشور بازگشت که البته ایشان در دادگاه تبرئه شده بود ولی گرفتاری دیگری ایجاد شده بود ولی به هر حال بازگشتند.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: یکی از وظایف اساسی وزارت خارجه به عنوان مجری سیاست خارجی پیگیری امور شهروندان ایرانی است، متاسفانه به دلیل تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا برخی از اتباع جمهوری اسلامی ایران از جمله آقای دکتر طاهری با پرونده سازی‌های خاص در معرض اتهامات واهی قرار گرفتند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اساسی ما این است کار و پرونده این شهروندان عزیز را که در خدمت  به منافع ملت خودشان در جنبه‌های پزشکی و علمی از باب انساندوستانه تلاش کردند و هیچگونه تخلفی نداشتند و در چارچوب فشار حداکثری آمریکا علیه دولت و ملت ایران با پرونده سازی‌های خاص مواجه شدند، پیگیری کنیم.

*خوشحالیم یک ورق دیگر از کتاب قطور ظلم و ستم آمریکا علیه دولت و ملت و اتباع ایران با بازگشت دکتر طاهری بسته شد

جابری انصاری افزود: خوشحالیم که امروز یک ورق دیگر از این کتاب قطور ظلم و ستمی که آمریکا علیه دولت و ملت و اتباع ایران وارد می‌کند، با بازگشت آقای دکتر طاهری بسته می‌شود.

وی گفت: مایلم به خانواده‌های ایرانیانی که در سراسر جهان گرفتار این پرونده سازی‌ها شده‌اند و دائم پیگیر هستند این بشارت را بدهم دولت و وزارت خارجه به وظیفه خود آشناست و با جدیت و پشتکار و ۲۴ ساعته، شخص وزیر خارجه، معاونان و مجموعه وزارت خارجه بسیج هستند که این پرونده‌ها مختومه شود و همه تلاش خود را به کار می‌بریم و امیدواریم لبخند امروز خانواده دکتر طاهری بر لبان خانواده‌ها و گرفتاران ایرانی که در سراسر دنیا مواجه با پرونده سازی‌های آمریکا هستند، بنشیند و در روزهای آتی شاهد رهایی و آزادی همه ایرانیانی که در نقاط مختلف دنیا و آمریکا گرفتار هستند، باشیم و از همه ظرفیت خود در این زمینه استفاده می‌کنیم. 

 

 


به گزارش فارس، مجید طاهری پزشک ایرانی مقیم آمریکا که به اتهام دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا به مدت یک سال و ۶ ماه در بازداشت بود پس از مختومه اعلام شدن پرونده‌اش از سوی دادگاه آمریکا و پس از مبادله با مایکل وایت تبعه آمریکا که به دلیل جرایم امنیتی و نیز شکایت شاکیان خصوصی به زندان محکوم شده بود و پنجشنبه ۱۵ خرداد آزاد و به آمریکا بازگشت، بامداد امروز (دوشنبه) ۱۹ خرداد به تهران بازگشت و مورد استقبال حسین جابری انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌اش قرار گرفت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول