اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کارگردان هالیوودی برای نجات تئاتر بریتانیا دست به دامن دولت شد

«سم مندز» کارگردان سرشناس هالیوودی خالق فیلم موفق «1917» در صحنه تئاتر هم با نمایش‌هایی چون «سه‌گانه لِمان» موفق عمل کرده است. او حالا از دولت بریتانیا تقاضا کرد تا تئاتر این کشور را نجات دهد.

کارگردان هالیوودی برای نجات تئاتر بریتانیا دست به دامن دولت شد

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «سم مندز» در سرمقاله‌ای که در روزنامه فایننشال تایمز منتشر کرد نوشت که بحران کرونا بزرگ‌ترین چالش را از زمان جنگ دوم جهانی تا کنون برای حیات فرهنگی بریتانیا به وجود آورده است. او گفت که تئاتر و سرگرمی زنده بریتانیا در شرایط «خطر بزرگ» قرار دارد.

«سم مندز» کارگردان سرشناس هالیوودی خالق فیلم موفق «۱۹۱۷» در صحنه تئاتر هم با نمایش‌هایی چون «سه‌گانه لِمان» موفق عمل کرده است. او حالا از دولت بریتانیا تقاضا کرد تا تئاتر این کشور را نجات دهد.

تئاترهای سراسر بریتانیا از «ساوت همپتون» و «ساوت پورت» تا «لِی‌سِستِر» تعطیل شده‌اند و دیگر تئاترهای کشور نیز در آستانه تعطیلی و بیکار شدن کارکنانشان هستند.

 

مندز تأکید کرد: تئاتر زنده یک موسسه خیریه نیست بلکه تجارتی کاملاً موفق است. تئاتر تنها در سال ۲۰۱۸ در بریتانیا برای ۳۴ میلیون مخاطب برنامه اجرا کرده است. برخلاف خدمات پزشکی بهداشتی، هنر ما را زنده نگه نمی‌دارد بلکه به ما چیزی ارزشمند می‌دهد تا بخاطرش زنده باشیم و زندگی کنیم.


هملت

 

او افزود: تئاتر زنده از آنچنان ضرورتی برخوردار است که صنعت چندین میلیارد پوندی فیلم و تلویزیون بریتانیا از هزاران هنرپیشه، نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان و همچنین خود منِ مندز بهره می‌برد که از دل همین تئاتر ظهور و بروز یافته‌اند. 

 

وی افزود: در حالی که بخش‌های اقتصادی کشور قادر به بازگشایی مجدد بوده‌اند، ادامه فاصله‌گذاری اجتماعی اما چشم‌انداز بازگشایی تئاتر را غیرممکن می‌کند. تئاتر و سرگرمی‌های زنده با هر روز یک اجرا و میزان صندلی تماشاچیان و بلیت‌فروشی به میزان ۸۰ درصد کاهش یافته و همین به سادگی بیانگر این نکته است که نمی‌تواند با این شرایط دوام بیاورد.

 

سم مندز در پایان یک سری دستورالعمل را به صورت پیشنهادی برای بازگشایی و نجات تئاتر بریتانیا از مرگ حتمی در پنج بخش ارائه داد.

 

سم مِندِز کارگردان فیلم و تئاتر، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس انگلیسی است که به‌خاطر ساخت اولین فیلم خود با نام «زیبای آمریکایی» توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند.

 

از جمله فیلم‌های مطرح مندس می‌توان به «زیبای آمریکایی»، «جاده‌ای به‌سوی تباهی»، «جاده انقلابی»، «اسکای‌فال» و «۱۹۱۷» اشاره کرد. وی در اوایل سال ۲۰۱۰ پس از ۷ سال زندگی مشترک از همسر خود «کیت وینسلت» هنرپیشه اسکاری جدا شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول