اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام آلمانی: تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از آلمان، غیرقابل قبول است

یک مقام وزارت خارجه آلمان با غیرقابل قبول دانستن تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از این کشور، اذعان کرد که تنش‌هایی در روابط برلین با واشنگتن وجود دارد.

مقام آلمانی: تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از آلمان، غیرقابل قبول است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پیتر بِیِر» هماهنگ‌کننده روابط فرا آتلانتیک در وزارت خارجه آلمان تصمیم «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن تعداد زیادی از نظامیان خود از آلمان را «غیرقابل قبول» دانست.

مقام‌های آمریکایی روز جمعه به وال‌استریت‌ژورنال گفتند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری خواستار کاهش ۹۵۰۰ نفری نیروهای آمریکا در آلمان شده است. در حال حاضر ۳۴۵۰۰ نظامی آمریکایی در این کشور اروپایی استقرار دارند.

بِیِر در مصاحبه با شبکه رادیویی «بایرن۲-رادیو وِلت»، گفت: «این کاملا غیرقابل قبول است، مخصوصا با توجه به این مساله که هیچ کسی در واشنگتن حتی به این فکر نکرد که زودتر به آلمان به عنوان متحدش در ناتو، اطلاع دهد».

بر این اساس، وی با اذعان به وجود تنش در روابط آمریکا و آلمان، توضیح داد: «من وقایع را با نگرانی بسیار دنبال می‌کنم. افراد (مقام‌های آلمانی و آمریکایی) برای سال‌ها روی خود را برگردانده و به تنش‌های ساختاری در جامعه آمریکا توجه نکرده‌اند. این موضوع اکنون با جرقه این جنایت خشن علیه جورج فلوید در حال رخ‌نمایی است».

به نوشته وبگاه این شبکه رادیویی، این مقام آلمانی با بیان اینکه روابط با آمریکا در حال حاضر در بهترین سطح خود نیست، اظهار داشت: «البته این موضوع (خروج نظامیان آمریکایی از آلمان) چیز عجیبی نبود، زیرا آگوست سال قبل، سفیر وقت آمریکا تهدید کرده بود نظامیان خود را از آلمان خارج می‌کنند».

بِیِر با طفره رفتن از پاسخ به این سوال که آیا دولت آلمان تمایل دارد شخص دیگری به غیر از ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال پیروز شود، گفت: «واقعا دلتنگ تعاملات کیفی، ارتباط و گفت‌وگو بر سر دستورکارهای جدی هستم».

گفته می‌شود دولت آمریکا، به آلمان درباره تصمیم خود به منظور کاهش سربازان آمریکایی خبر نداده است. به نوشته روزنامه آلمانی «اشپیگل» با توجه به اهمیت این تصمیم، این اقدام می‌تواند تحریک‌آمیز تلقی شود.

پیش از این نیز «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان ضمن ابراز تأسف بابت خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از این کشور گفت روابط دو کشور با مشکلاتی مواجه است و «ما شرکای نزدیکی در اتحاد فرا آتلانتیک هستیم اما [روابط ما] پیچیده است». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول