اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فعلا باید با کرونا زندگی کنیم

مدیرکل دفتر سلامت و خانواده وزارت بهداشت گفت: مهمترین برنامه‌ای که باید همه افراد در نظر بگیرند این است که باید یاد بگیریم فعلا با کرونا زندگی کنیم.

فعلا باید با کرونا زندگی کنیم

سید حامد برکاتی، مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «برنامه‌های پیشگیرانه برای سال تحصیلی آینده در جلوگیری از ابتلا به کرونا در مدارس»، اظهار داشت: بیشترین و مهمترین برنامه‌ای که باید همه افراد در نظر بگیرند این است که باید یاد بگیریم فعلا با کرونا زندگی کنیم.

وی ادامه داد: در صورتی این احساس نیاز به زندگی با کرونا وجود نخواهد داشت که دارای دو وضعیت باشیم؛ اول اینکه داروی مؤثری پیدا شود که هنوز اتفاق نیفتاده و دوم اینکه واکسن مؤثری تهیه شود. 

مدیرکل دفتر سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: مردم باید سه اقدام را انجام دهند؛ البته حاکمیت و وزارت بهداشت باید در این خصوص در کنار مردم باشد. اولین اقدام بحث رعایت فاصله گذاری اجتماعی است؛ البته این موضوع در خانواده خیلی امکان ندارد؛ مگر اینکه یکی از اعضای خانوده مشوک یا مبتلا به کرونا باشد و نیاز به این باشد که حتما این موضوع رعایت شود.

برکاتی یادآور شد: شستن دستها و استفاده از ماسک اقدام‌های مهم دیگری است که خانواده‌ها باید انجام دهند. درباره استفاده از ماسک اصلا مهم نیست که ماسک سه لایه یا N95 باشد؛ البته اگر این ماسکها باشد بهتر است، اما اگر چنین ماسکی نبود، مردم می‌توانند ماسک پارچه‌ای را در خانه تهیه کرده و استفاده کنند.

وی با اشاره به تهیه دستورالعمل برای مدارس، ابراز داشت: برای مدارس پروتکل لازم نوشته شد و در نیمه بهمن ماه سال گذشته نیز به مدارس و دانشگاه‌ها ابلاغ شد. طبیعتاّ با درس آموخته‌های جدید ممکن است در انتهای تابستان مختصر تغییری در این دستورالعمل ایجاد شود، اما پروتکلی که نوشته شده برای حفاظت از مدارس کفایت می‌کند.

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت متذکر شد: آنچه در مدارس نگران هستیم ابتدا سلامت دانش آموزان است و در کنار آن، موضوع مهم دیگر یعنی سلامت معلمان است؛ چراکه در بین معلمان افرادی هستند که دارای بیماری مزمن بوده و حفاظت از سلامت کارکنان مهم است.

برکاتی تصریح کرد: موضوع دیگری که مهم است، این است که دانش‌آموزان به خوبی بهداشت را رعایت نمی‌کنند و امکان انتقال ویروس از مدرسه به جامعه، خانه و انتقال به والدین و سالمندان نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول