اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

فراکسیون رفع موانع کسب و کار در مجلس یازدهم تشکیل می‌شود

نماینده گرمسار در مجلس از تشکیل فراکسیون رفع موانع کسب و کار خبر داد و گفت: با مقررات فعلی روند مجوزدهی در کشور مشکل دارد که می تواند تحقق شعار سال یعنی جهش تولید را مختل کند.

فراکسیون رفع موانع کسب و کار در مجلس یازدهم تشکیل می‌شود

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اعلام تشکیل فراکسیون رفع موانع کسب و کار گفت: امکان پیشرفت اقتصادی و جهش در تولید با مقررات و روند مجوز دهی در کشور وجود ندارد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس در ادامه افزود : یکی از مهم ترین اولویت های نمایندگان مجلس یازدهم رفع موانع کسب و کار از پیش پای مردم است، لذا به همین منظور فراکسیونی از نمایندگان مجلس تشکیل شده است تا با دقت و جدیت مسائل مربوط به کسب و کار را بررسی و نسبت به رفع موانع با قانونگذاری درست و نظارت دقیق اقدام کند.

مطهری در ادامه گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، به جای مجوزهای پیش از تولید از نظارت های پس از تولید بهره می برند. اما مقررات و روند در کشور ما برعکس است، چرا که ما پیش از اعطای مجوز، نهایت سخت گیری را می کنیم، اما بعد از آن خیلی کم پیش می آید که نظارت کنیم تولیدات و خدمات چقدر متناسب با طرح های اولیه است.

نماینده مردم گرمسار با اشاره به روند طولانی اخذ مجوز گفت: برغم تکلیف قانون برنامه ی توسعه ی پنجم در دی ماه 1389 و با گذشت ده سال، باید اذعان کنیم اتفاق خاص و مهمی در این زمینه نیفتاده و موانع همچنان پابرجاست. لذا ما نمی توانیم خودمان را معطل دولت کنیم. چرا که کسانی در دولت ها تدوین کننده ی لوایح و تنظیم کننده ی آیین نامه ها هستند که اساسا ما می خواهیم امضاهای طلایی و رانت آنان از بین برود . اینکه قانون کلی بنویسیم و بعد جزئیات را بسپاریم دست دولت نتیجه اش همین معطلی ده ساله می شود و خستگی مردم . بنابراین خود مجلس باید ورود کند و یک طرح کارشناسی دقیق را مطرح کند تا دست مردم برای راه اندازی کسب و کار باز باشد.

مطهری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم رفع موانع کسب و کار اظهار داشت: متاسفانه، برغم تاکیدات راهبردی رهبر بزرگوار انقلاب، هنوز گام های عملی جدی در این زمینه برداشته نشده است. اما مجلس یازدهم بنا دارد ریل جدیدی در این زمینه برای دولت بگذارد و کار کردن مردم و جوانان را راحت تر کند.

وی با اشاره به درگاه واحدی که در دولت برای اعطای مجوزها در حال راه اندازی است گفت: اینکه از کجا مجوز بگیرند و چطور مجوز بگیرند مساله ی مردم نیست. مساله ی اصلی این است که اساساً چرا مردم باید برای هر کاری مجوز بگیرند؟ همین سخت گیری ها باید برود پس از اعطای مجوز و هنگام تولید و خدمت. ما قبل از دادن مجوز سخت گیری می کنیم اما در زمینه نظارت کوتاهی می کنیم و نتیجه اش می شود تولیدات و خدماتی که رضایت مردم را جلب نمی کند. باید روند به گونه ای باشد که یک نفر در چند دقیقه کسب و کارش را ثبت کند و فعالیتش را آغاز کند اما به شدت بر روی کار او نظارت شود که دقیقا منافع و رضایت مردم جلب شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود ماسک در اوایل ورود کرونا به کشور گفت: مساله ی ماسک که حضرت آقا هم به درستی اشاره فرمودند، یک نمونه و تجربه ی خوب جلوی ماست. اگر قرار بود مردم بروند برای تولید ماسک مجوز بگیرند ، هنوز ما در بحران به سر می بردیم. اما وقتی دولت دست مردم را باز گذاشت، مردم خودشان وارد شدند و این تهدید را تبدیل به یک فرصت برای کشور کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول