اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هشدار محیط زیست به دارندگان غیرمجاز گونه‌های جانوران وحشی

محیط زیست مازندران به دارندگان غیرمجاز گونه‌های جانوران وحشی هشدار جدی داد.

هشدار محیط زیست به دارندگان غیرمجاز گونه‌های جانوران وحشی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محیط زیست استان مازندران به دارندگان غیر مجاز گونه های جانوران وحشی هشدار داد.

در این هشدار آمده است که همه ساله در فصل بهار که دوران زادآوری حیات وحش بوده، مواردی از زنده‌گیری نوزادان پستانداران وحشی عمدتاً از سوی دامداران و افرادی که به نوعی فعالیت آنان با جنگل و زیستگاههای طبیعی حیات وحش مرتبط است، به بهانه اینکه بدون مادر مانده و احتمال تلف شدن آنها می‌رود، صورت گرفته و در اسارت نگهداری می‌شوند.

بدین وسیله ضمن توصیه و تأکید بر خودداری از هر گونه جابجایی و برداشت نوزادان تنها مانده حیات وحش در طبیعت، تاکید می‌شود، چنانچه نوزادان پستانداران وحشی و یا هر گونه جانوری اعم از پرنده و پستاندار به هر دلیلی نزد افراد نگهداری می‌شود، با خوداظهاری نسبت به تحویل آن به نزدیکترین واحد محیط زیست محل سکونت خود اقدام کنند تا مشمول اعمال مقررات قانونی و جریمه نشوند.

برابر قانون شکار و صید و حفاظت و بهسازی محیط زیست، زنده‌گیری و نگهداری بدون مجوز جانوران وحشی جرم محسوب شده و در صورت شناسایی و کشف تخلف با متخلفین مطابق قانون رفتار خواهد شد.

در سال جاری دو مورد زنده گیری شوکا و دو مورد گوساله مرال کشف و ضبط شد، که متأسفانه یکی از گوساله‌های مرال بدلیل جدایی و محروم ماندن از شیر مادر تلف شد.

انتهای پیام/86041/ع/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول