اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

9 هزار نفر در قم زیرپوشش بیمه روستایی هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم گفت: در حال حاضر تعداد 9 هزار و 626 نفر از جمعیت استان زیرپوشش بیمه کشاورزی، دامداری و روستایی هستند.

9 هزار نفر در قم زیرپوشش بیمه روستایی هستند

به گزارش فارس از قم، علی رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بیان کرد: در استان قم، 18 هزار و 828 نفر جامعه هدف روستایی و کشاورزی هستند که 51 درصد آن از بیمه روستایی و کشاورزی و دامداری برخوردارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم افزود: در حال حاضر تعداد 9 هزار و 626 نفر از جمعیت قم زیرپوشش بیمه کشاورزی، دامداری و روستایی هستند.

وی تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیر مجموعه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی است و افراد با شرایط ویژه‌ای همچون شرط سکونت در روستا و شهرهای زیر20 هزار نفر، حداقل 18 و حداکثر 50 سال و داشتن شغل کشاورزی، دامداری در اطراف قم و یا قالی‌بافی می‌توانند به عضویت صندوق بیمه روستایی دربیایند.

رحیمی بیان کرد: اهالی روستا باید از بخشدار و دهیاری تائیدیه سکونت بگیرند و افراد شاغل در کشاورزی و دامداری نیز می‌توانند از جهاد کشاورزی تائیدیه لازم را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری که ساکن روستا و شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز با داشتن کارت هوشمند تحت بیمه روستایی قرار می‌گیرند، ضمن اینکه صنایع دستی و زنبورداران و دامداران و قالی‌بافان نیز امکان عضویت در این صندوق را دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قم گفت: حق بیمه روستائیان و عشایر به طور سالانه دریافت می‌شود و یک سوم توسط بیمه شده و دو سوم توسط دولت قابل پرداخت است.

وی بیان کرد: حق بیمه طبق کد پرداختی مشاغل از 330 تا حداکثر 840 هزار تومان است، افرادی که زیرپوشش تامین اجتماعی هستند نمی توانند عضو صندوق روستایی شوند.

رحیمی افزود: صندوق نسبت به بازنشستگان و از کارافتادگان و مستمری بازماندگان دارای تعهد است که در کارافتادگی تعهد پرداخت مستمری دارد، در حال حاضر نیز 70 خانوار از بیمه روستایی و کشاورزی از کارافتادگی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازماندگان نیز شامل افراد تحت تکفل مانند همسر و دختر مجرد و پسر زیر 18 سال است که پس از درگذشت بازنشسته، از مستمری استفاده می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قم عنوان کرد: همچنین 446 نفر از مستمری بازنشستگی برخوردارند که تعدادی از آن‌ها با 10 سال سابقه کار و 70 سال سن، شامل بازنشستگی پیش از موعد شده‌اند.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول